4/19/2561

Permulaan pembinaan konflik di sempadan selatan, Kumpulan merdeka menggunakan sekolah menanamkan konsepnya.



Berita, Pegawai Keselamatan memeriksakan di institut Pondok yang mendapatkan dokumen dan bahan saksi yang banyak. Yang pentingnya pada memeriksakan itu terdapat bermula sebatian untuk memasang bom dan senarai ustaz yang terlibat dengan kumpulan kemerdekaan yang menunjukkan bahawa “Pondok Kelabu” yang berlaku sebelum ini ia adalah perkara yang sebenarnya. dan menunjukkan bahawa permulaan pembinaan konflik di sempadan selatan itu berlaku daripada kumpulan kemerdekaan menggunakan institut Pondok menjadi tempat penghasutan untuk implan idea yang salah kepada kanak-kanak dan belia.

Kes pada 27 Januari 2018, Unit Tertentu Fatoni telah memeriksakan Sekolah Bakong Pittaya. Kampong Bakong. Mukim Bang Khaw. Daerah Nong Jik. Wilayah Fatoni. Hasil daripada pemeriksaan itu terdapat dokumen yang penting dan bahan saksi yang dipercayai bahawa ia terlibat dengan membentukan kejadian yang tidak diingini yang banyak sama ada ia buku sejarah yang berkandung yang menyimpang dan dokumen untuk melawankan kerajaan, selain itu terdapat tangki gas dan tangki pemadam api dan baja Urea dan alat penggerudian lubang letupan di bawah jalan raya. dan pada pemeriksaan ustaz terdapat bahawa sesetengahnya menjadi pengganas dan setengahnya berkaitan dengan pengganas yang mempunyai waran tangkap dalam kes jenayah. Daripada pemeriksaan yang tersebut dipercayai bahawa pusat utama bertempat di Kampong Bakong yang saksi pernah melatihkan set operasi kecil di Sekolah Bakong Pittaya.

kemudiannya, mendapati sekeping utama bukti daripada pemeriksaan sekolah Bakong Pittaya yaitu penipuan belanjawan Negeri dalam projek subsidi pelajar dan gaji guru dan wang yang guru kena terhadapkan bahaya dan wang bantuan kehidupan dan manfaat yang lain-lain bagi guru termasuk makan tengahari dan peralatan pembelajaran pelajar yang setengah daripada guru di sekolah ini digunakan untuk berjuang akan kerajaan Thai dan diam-diam kepentingan peribadi dari belanjawan untuk didorong perjuangan dengan melemahkan sistem pendidikan dan menembakan guru di sekolah biasa sehingga terpaksa tertutup dan memaksakan negara untuk menyokong pada garis panduan yang pengganas berdiam dengan menggunakan keganasan berpandunya untuk berarah kepada jalan yang ditentukan oleh kumpulan kemerdekaan di bawah dasar Sekolah Melayu yang merupakan jalan utama kepada merdeka tetapi ditengah-tengah mendorongkan idea radikal, setengah daripada pentadbir sekolah terdapat manfaat yang banyak.

Baru-baru ini telah didedahkan akan "Dokumen Rahsia" Sekolah Bakong Pittaya yaitu ringkasan laporan mengenai masalah rasuah dana subsidi untuk pelajar di wilayah sempadan selatan yang disebutkan "bagaimana penipuan" dengan kehalusan. Bermula daripada sekolah mendapatkan dana subsidi pelajar daripada kerajaan yang lebih daripada jumlah pelajar yang sebenar dengan memmaklumkan jumlah pelajar yang palsu dan menerima dana subsidi tahunan dengan 14,000 baht perseorang. Berapa orang pelajar yang dimaklumkan palsu? berapa wang yang lebih yang boleh diterimakan maka berkalilah ia. Dan sekolah ini juga menerima yuran pengajian dan kos pembangunan pelajar. adapun buku teks dan peralatan pembelajaran dan pakaian seragam sekolah mesti dibeli daripada kedai yang di luar dan kedai-kedai ini berhimpunkan sebagai rangkaian dengan melakukan "pembelian yang palsu" dan dibuat resit palsu untuk dijual kepada sekolah. Di samping itu, rangkaian ini juga mempunyai syarikat pengauditan akaun untuk membuat “akaun palsu " kepada sekolah. Inilah kitaran yang jahat yang membuat penipuan dana subsidi pelajar di Wilayah Sempadan Selatan yang pegawai keselamatan memeriksakan maklumat yang terdapat 100 buah sekolah dan kira-kira 10 buah kedai termasuk syarikat pengauditan akaun yang terlibat dengandia.

Yang lalu, Penulis cuba untuk menunjukkan bagi pembaca telah melihat bilangan buah sekolah di wilayah sempadan selatan yang membuatkan rasuah dalam melaporkan nombor pelajar yang palsu untuk menerima bajet daripada kerajaan. Jika kita ditimbangkan maklumat pada tahun 2013-2015. ia akan terdapat bahawa sekolah di wilayah sempadan selatan yang perlu membayar semula subsidi kepada kerajaan lebih daripada 177 juta bath! Ini menunjukkan bahawa setengah daripada pentadbir sekolah mementingkan diri sendiri dengan menarikan balik subsidi yang berlebihan. Lakukan perniagaan pendidikan tanpa meningkatkan kualitinya dan digunakan “Pondok kelabu” untuk menyokong kumpulan kemerdekaan dan berpindahkan bajet yang overdraf sebenar untuk digunakan dalam aktiviti pemberontakan untuk membuat keadaan dan kepanasan dan menyebabkan masalah akan negara dengan menggunakan wang cukai daripada rakyat untuk membunuhkan orang yang menjadi hal yang terkejutkannya!! Yang pentingnya, menunjukkan bahawa kumpulan kemerdekaan menggunakan Institut Pondok atau Pusat Pendidikan Islam di Masjid (Tadika) menjadi inkubator konsep palsu sama ada ia pada hal agama dan sejarah untuk kanak-kanak dan belia melawankan akan negeri Thai dan membencikan akan orang kafir yang berkehidupan bersama dengan masa yang panjang. Menipukan kanak-kanak dan belia untuk membuat kesilapan yang menamatkan masa depannya. setengahnya perlu melarikan diri.. setengah daripadanya kena penjara.. Tetapi malangnya, banyak orang kena mati sejak muda kerana percayakan akan kumpulan yang palsu.



-----------------------------

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น