4/18/2559

Beberapa ketika dahulu, adalah menjadi bukti Taveesak Pi editor berita Wartani dan stesen radio Media Selatan.


‘Bang Din Kota Baru’.

Tanggungjawab Taveesak Pi yang merosakan kepada tentera dan memusnahkan imej Pegawai tentera pada kes penjenayah menyerang Hospital Jok Airong. Dia telah disiarkan dengan panduan idea di Facebook privasi dengan tertuduh pegawai ialah yang mewujudkan keadaan dan ada orang yang dikongsi secara meluas. Sesetengahnya menuduh tempat kejadian sebagai untuk mendapatkan semula bajet. Tetapi apabila kebenaran itu keluar dia memohon maaf dengan mesej pendek di Facebook privasi, ini apakah maknanya? ....

          Menjejaki semula post imej perbandingan selendang pegawai dengan gambar penjenayah dari CCTV oleh Taveesak Pi editor berita Wartani dan stesen radio Media Selatan sekali lagi bahawa tingkah lakunya sebagai sengaja atau tanpa niat.

          Taveesak Pi telah mengepos mesej “sarung peluru di hospital sebagai sarung peluru standard yang ditemui di M-60 mesingan ringan bagi pihak tentera. Dan daripada bersiasat berita dahulu di media - media terdapat tidak pernah dilaporkan bahawa ini jenis mesingan ringan dirompak dari tentera. Oleh itu telah di syakan bahawa mana – mana kumpulan yang di gunakan senjata yang tersebut”.

          kemudiannya Kolonel Pramoth Bhomin Jurucakap Pejabat Keselamatan Dalam Negari Kawasan 4 (Bahagian Dihadapan) mengumumkan mendedah Taveesak Pi orang di Pejabat berita Wartani dan stesen radio Media Selatan ia telah cuba untuk memutarbelitkan fakta-fakta yang disiarkan dalam social media bahawa peristiwa itu dicipta oleh pegawai kerajaan.

          Taveesak Pi orang ini telah disiarkan di Facebook privasi sekali lagi yang berisi dengan ringkas, katanya “Saya menyiarkan gambar pihak berkuasa dengan penjenayah dari kamera pengawasan dalam perbandingan kerana selendang yang kelihatan mirip”. Dan menggunakan Facebook sebagai ruang untuk bertukar-tukar pandangan mengenai isu-isu utama yang berlaku didalam pagar Patani yang perlu diadakannya kerana kawasan konflik adalah terhad. sosial media adalah salah satu cara dalam mengambil pertukaran.

          Dan baru – baru ini pada25 Mac 59 B, selepas penjenayah mencerobohkan akan Hospital Jok Airong 13 hari berlalu. Taveesak Pi, baru di luar mengutuk sekumpulan jenayah secara makeshift kerana bukti yang telah menjelaskan bahawa kumpulan orang di CCTV di hospital Jok Airong bukan pegawai awam (Akan ada post lagikah bahawa terpaksa daripada pihak berkuasa untuk keluar mengutuk).

          Kandungan yang menarik yang Taveesak Pi telah disiarkan dengan alasan bermuka tebal tanpa malu. Gambar-gambar yang saya posted ia "Untuk menetapkan anggapan" kes pencorobohan Hospital Jok Airong tetapi imej tersebut diberikan dengan bahagian yang berikutnya. Ramai orang membuat faham kesilapan bahawa keadaan itu dicipta oleh pihak berkuasa.

          Ingatlah Taveesak Pi adalah editor berita Wartani dan stesen radio Media Selatan. Yang anda siarkan apa-apa untuk Facebook privasi. Topeng yang anda pakai adalah media yang mesti melaporkan fakta-fakta. Oleh itu kandungan yang anda telah menyiarkan siaran itu pengguna berita dari anda, mereka akan percaya kerana mendapat maklumat dari media.

          Tabiat umum orang Thai lebih sanggup mempunyai lupa yang sukar di ingatkan. Dan daripada tingkah laku Taveesak Pi yang lalu dan golongan yang lain, yang merupakan rangkaian yang sama. Jika kita tidak menangkap kesalahannya. Kumpulan ini tidak boleh dieja dengan "kesedaran" dan tanggungjawab walaupun menerima bersalah dan memohon maaf atas apa yang telah dilakukan tiada ada sekali yang terkumpul menjadi sifat berakar umbidalam darah yang sukar untuk disembuh.

          Bayangkan bermain dengan baik. Jika ini adalah satu tindakan pihak berkuasa untuk mewujudkan keadaan. Setakat ini Taveesak Pi terus membalut santapan tidak dikeluarkan. Sekumpulan besar ternakan musang akan     membawa perkara ini dilanjutkan kepada organisasi antarabangsa.


          mencari ikhlas dari kumpulan ini? Kekal amat berat kerana sentiasa mereka menggigitkan. Mencari kelemahan yang terhasil daripada prestasi pegawai-pegawai untuk membesarkan luka. ini acara yang disebabkan oleh perompak selatan ia berani diputarbelitkan, Melemparkan keselahan kepada pihak berkuasa, Muka orang - orang ini sangat tebal yang sesetengah haiwan memalukannya ...marilah kita memerhatikan tingkah laku Taveesak Pi bahawa apalagi yang akan datang daripadanya. Tetapi sudah tentu dia tidak menghentikan penganiayaan pihak berkuasa. Dia menggali luka lama pada masa lalu untuk menghantui masyarakat kepada tidak lupa. amat sukarlah untuk kumpulan ini menghentikan kebiasaan dan tabiat yang tersebut. Jika tiada langkah-langkah mehukumkan dia kita perlu menerima tawaran akhir. Terdapat hanya satu cara yaitu membiarkan dirinya mati dengan sendiri.


-----------------------------------

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น