4/01/2559

'Essence' Kasturi Mahkota Presiden PULO.



Bang Din Kota Baru.


Ia adalah sukar di percayai bahawa seseorang seperti Kasturi Mahkota mendedahkan sifat sebenar dengan menyetujui terima" Roket-letupan" adalah bagi kumpulan PULO dan dia memberi amaran orang ramai supaya mereka berhati-hati !! dan dia tiada pensi jilan keselamatan. dan dia gunakan halamans wasta untuk membangkitkan barisan bersatu menyatukan sebagai satu dan mencari jalan untuk mencapai matlamat memerangi pemisahan negara.

Orang-orang seperti Kasturi Mahkota, gerakan dengan ketara dan mempunyai Taktik Machiavellian bernas dan licik yang tidak boleh dipercayai. Setiap kali terdapat perbincangan untuk proses damai dengan kumpulan kemerdekaan sama ada BRN atau PULO bagi Kasturi Mahkota dia pergerakan mengambil kesempatan daripada psikologi.

Diharapan daingat kes pada 28 Jan 2559 B, Pegawai polis dan tentera dan pasukan pemusnahan bahan letupan atau EOD, Unit Tertentu Anothai mengesan objek mencuri gakan dalam sebuah parit di jalan raya 43 Had Jai–Pattani Tempat 6 Mukim Bo Thong  Daerah NongJik Wilayah Pattani.

Dari pemeriksaan awal mendapati objek yang mencuri gakan 2 kepingyai tupaip keluli dia meter 2.5 - inci dan panjang 120 cm. dan hujungnya bulat seperti roket. Kemudiannya Kasturi Mahkota Presiden PULO MKP telah menyiarkan status di Facebook dengan Bahasa melayu rumi dan Bahasa Inggeris yang di kenali sebagai Kasturi Mahkota yang berisi bahawa dia menerimanya bahawa mendapati“ roket-letupan” di tempat kejadian pada 28 terak hir bulan Januari itu sebagai keganasan kerana ulang tahun ke-48 penubuhan organisasi PULO tetapi bomitu telah di temui dahulu oleh pihak berkuasa.

maka tidak ada apa-apa kejadian yang tidak di ingini. Di samping itu, Kasturi Mahkota telah memberi amaran kepada orang ramai sama ada orang melayu atau Thai Buddha untuk jauh dari berek sekarang. Jika kejadian buruk berlaku semasa ini PULO tidak bertanggungjawab.

dari pergerakan Kasturi Mahkota, ini kah pihak kerajaan kepada bercakap dengannya, dia usaha pembinaan kawasan berita sepanjang masa, Tujuannya saya tidak tahu tetapi tingkah laku Kasturi Mahkota walaupun masa mengubah tetapi tabiat lamanya Never Change.

Jika ini benar, sebagai Presiden PULO katakan itu menunjukkan bahawa kumpulan ini masih berdiri radikalis medengan menggunakan cara lama untuk menuntut perhatian orang awam. Beberapa kali, dia cuba untuk menjadikan dirinya peranan penting untuk di minta untuk menyertai perundingan damai.

Sudah tiba masanya orang Melayu Patani akan menjadi terang sekali tertakluk kepada keganasan dan ketidak selamatnya wa dan harta benda rakyat dari bertindak oleh yang berbeza pendapat akan kerajaan sama ada mana – mana kumpulan bertipu, pendusta, kejam, menipu, fib, merasa yang samakannya.

dan penyembelihan harian orang yang tidak bersalah sekarang kumpulan PULO bagi Kasturi Mahkota di lakukan !!! ... atau tidak?

bertanya-tanya kanmen gapada mai tidak berlahir lagi kerana kumpulan hara mini mencari untuk digunakan orang ramai sebagai alat dalam usaha untuk kuasa.
Badan pedal dan pengebumian itu tangga. tida kambil peduli kepada air mata orang ramai turun dengan kerugian yang berlaku berulang-ulang kali ...

Thailand ikhlas dalam pering katpem bukaan untuk bercakap damai dengan semua kumpulan yang berbeza pendapatakan kerajaan dan pembangunan infrastruktur di kawasan itu membuat kemajuan yang mewujudkan kesejahteraan bagi rakyat. Agensi kerajaan tempatan di dorong projek bersatuhati rakyat dan kerajaan bersama – sama membina keamanan di 37 Daerah supaya semua sektor memberikan sumbangan kepada penyelesaian masalah dengan memberi peluang bagi yang berbeza pendapat kepada peserta projek membawa orang pulang kerumah dan telah melepaskan untet hered untuk mengembali kepada keluar gaserta dengan mempercepatkan penciptaan ruang yang selamat bagi orang-orang di kawasan itu untuk berkehidupan sehari-hari yang aman.

Apakah yang kumpulan penyamun selatan lakukan bagi orang-orang Melayu Patani?... hanya membuat masalah sepanjang masa, mengambil kehidupan, mengambil kekasih dari keluarga.. Musnah dan hancure konomi, memusnah kewuju dan bersama di bawah pelbagai budaya, Memusnahkan masyarakat dan negara... memadakah dengan pelampau dan tidak bertamadun. Itulah hakikat semua kumpulan kemerdekaan khususnya, seseorang yang di namakan Kasturi Mahkota Presiden PULO penyamun selatan yang kurang ajar yang melarikan diri di luar negara ..


                                  
                                   ------------------------

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น