1/31/2558

Hampir Terakhir… Pahlawan Fatoni



Hampir Terakhir… Pahlawan Fatoni
 
Terdapat ramai orang bertanya bila selatan akan menenangkan? dan mempunyai cukup sedikit kebosanan, tidak persepsi yang timbul daripada tindakan keganasan yang dilakukan ke atas orang yang tidak bersalah ruang asing tidak berani rawatan ke tiga wilayah selatan selain daripada ada alasan yang penting sahaja.
Kerajaan baru datang mengambil tugas untuk penyelesaian masalah selatan dengan memenuhi bercakap untuk mewujudkan keamanan di kawasan itu. ditambah pula dengan pelaksanaan polis tentera menjejaki seseorang sasaran ditangkap. Waran dekri dalam situasi darurat, prosedur jenayah. meneruskan pahlawan untuk mengambil hukum kepada proses keadila.
sepanjang sepuluh tahun dari tarikh tersebut, kerajaan berikhlas dalam menyelesaikan isu itu memastikan keselamatan nyawa dan harta kepada orang ramai. siang malam pegawai polis tentera berputar kewajipan untuk melindungi negara dari jenayah, pergolakan orang-orang yang berfikir secara berbeza dari pihak kerajaan ini, pegawai telah menumpukan badan dan jiwa. Mangsa dalam serangan pada masa kini, ia boleh dilihat bahawa kerajaan mempunyai landasan yang betul sudah. Agensi kerajaan telah menerima panduan yang diberikan "akses kepada pemahaman memasuki dan membangunkan " ikut peraturan Raja untuk menggunakan penyelesaian. hingga kejayaan perintah itu.
Jika kita beralih kepada statistik tempat kejadian sejak awal tahun 47 dan seterusnya bahawa kejadian itu telah menjadi kekerapan sederhana. sehingga kini, acara ini telah dilembutkan. dengan sokongan daripada banyak sebab. tetapi yang penting adalah bahawa pejuang pahlawan fatoni. telah dilakukan dengan menggunakan kesilapan dengan mengarahkan pembunuhan orang yang tidak bersalah sasaran dari orang ramai dan ahli-ahli barisan bersatu patani beberapa yang tidak boleh diterima untuk apa-apa tindakan. mengakibatkan kerugian sebanyak awam dan ahli-ahli yang telah menyumbang terlebih banyak.
Selepas hilang kesokongan orang ramai di kawasan itu. pemimpin berjuang mengarah pahlawan fatoni mendesak kerajaan. Ia dirancang untuk merompak rakyat kembali dalam jihad usaha untuk mewujudkan keadaan yang menjana dan melemparkannya kepada pihak berkuasa. dan ramai orang memahami bahawa. sekarang pergerakan itu tidak kalah masih terdapat daya dan kuasa ke atas negeri ini. tetapi pada hakikatnya, hanya segelintir pergerakan pengganas. trik dengan pihak berkuasa merancang untuk menyebabkan masalah yang tidak pernah berlaku. orang tipu muslihat patani melayu memahami bahawa mereka juga mempunyai banyak. disebabkan oleh pengembangan dalam kausa. yang sebenarnya tidak benar sama sekali.
Menurut ahli-ahli perikatan untuk kembali. memandangkan hakikat bahawa walaupun proses penjajaran ini bergerak dalam dengan beberapa orang dan mempunyai kebaikan yang tidak akan mahu keganasan mendorong pergerakan jajaran landasan yang ditangkap kepada pihak berkuasa secara berterusan. hasilnya, kini pihak berkuasa boleh menahan anggota. telah dibawa ke dalam proses soal siasat untuk mengembangkan pengetahuan menyembunyikan senjata dan peralatan.
Apabila pihak berkuasa dapat mengenali. Ia juga akan menjejaki pergerakan yang berterusan. jangan biarkan gigitan kebebasan terhad jenayah kesan ke atas trend keseluruhan masih mendapat yang lebih baik. saya hanya berharap orang tidak berfikir bahawa adalah sesuatu yang jauh dan diminta untuk bekerjasama dengan pihak berkuasa dan melaporkan sebarang penyelewengan dalam masyarakat kampung berhati-hati dengan orang yang tidak dikenali ke dalam jenayah. dan apabila semua sektor bertukar untuk bekerjasama dalam menyelesaikan isu ini dengan serius, maka keamanan akan diberikan kepada rakyat di wilayah selatan,
Biarkan orang melayu patani tahukan bahawa.. terusnya janganlah mengharapkan banyak terhadap kumpulan. semua yang lain adalah hanya pengkhayal tidak benar sama sekali propaganda salah nyataan gerakan adalah satu kesalahan yang serius terhadap Islam. dengan pembunuhan orang yang tidak bersalah.
Tindakan ini, sudah tertentu dalam hukum agama yang telah menyatakan dengan jelas bahawa ia tidak dilakukan berjuang untuk agama  tidak suka diterapkan dalam belia jua. kerana perjuangan mengikut Islam tidak menggalakkan membunuh yang tidak bersalah. biarkan rakyat fahamkan bahawa apabila semua orang tahu bahawa proses itu tidak ikhlas. ada doktrin diputarbelitkan. akan hampir terakhir dan membawa kedamaian datang kembali dalam masa beberapa hari, (Amin)...........




ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น