1/28/2558

Kerajaan telah pengedaran senjata dan bertambah kuasa untuk apa

Kerajaan telah pengedaran senjata dan bertambah
 kuasa untuk apa?
Asaneeyapron Nanthipakor
Kerajaan baru yang dipimpin oleh Perdana Menteri Gen.Prayut Janocha memberi keutamaan untuk menetapkan masalah selatan dengan secara zahir dan memberi tumpuan kepada pihak berkuasa yang berkaitan untuk membawa kepada kejayaan yang berkekalan mengelakkan pertindihan dalam amalan operasi untuk mengurangkan secara mendadak langkah-langkah yang didera Heyerdahl dan penghalang adalah penyelesaian untuk memenuhi keperluan rakyat. Dengan penekanan kepada penyertaan semua sector sektor awam di tiga wilayah selatan.
Pendebuan atau komisen melonjakkan kepada masalah wilayah selatan  sabagai alat untuk menyelesaikan masalah, perancangan bersepadu daripada kementerian dan agensi-agensi yang berkaitan dengan kawasan tersebut berjaya menyatukan daerah Pengarah Bahagian Jabatan Keselamatan Dalam Negeri 4 dan telah meletakkan operasi Daerah sebanyak 37 daerah meliputi kawasan 3 wilayah dan 4 daerah di Songkhla.
Penyertaan masyarakat sivil berdiri penubuhan sukarelawan kampung untuk melindungi diri latihan orang untuk mengukuhkan keberkesanan Kariah perlindungan tahun ini sejumlah pengawal sukarelawan, meliputi sejumlah 2,700 orang.
Pengarah Bahagian Jabatan Keselamatan Dalam Negeri 4 kepada pengukuhan kuasa tempatan untuk menggantikan tentera di kawasan itu pada masa ini, operasi polis tertumpu di selatan untuk mengukuhkan pegawai polis. Kekurangan pek kuasa penubuhan tambahan balai polis District misi untuk menjaga keselamatan nyawa dan harta untuk rakyat bekerja dengan kuasa-kuasa kerajaan di kawasan itu Lembaga mengekalkan kestabilan negara diluluskan pada 2 Julai, 2557 untuk meluluskan kenaikan kadar 5,000 polis Lembaga mengekalkan kestabilan negara pada mulanya, kadar itu adalah 1,000 dengan memberi tumpuan kepada anak-anak, adik beradik, orang-orang di wilayah selatan, yang dirancang untuk mengukuhkan kuasa-kuasa 3 Tahun dari sekarang.
Objektif mengukuhkan kuasa tempatan memberi orang tempatan direkrut sebagai pegawai mewujudkan peluang pekerjaan kepada penduduk tempatan dan kuasa utama pada masa akan datang bagi memastikan keselamatan nyawa dan harta rakyat orang-orang ini adalah keturunan dari saudara-saudara dalam keturunan mereka pemahaman adat Budaya dan tradisi tempatan Masalah akar kampung Autonomi Komuniti ini mempunyai ruang asing yang lebih baik.
Daripada pengarah Bahagian Jabatan Keselamatan Dalam Negeri 4 untuk menguatkan pasukan tempatan ia dijangka bahawa, dengan beribu-ribu keanggotaan polis apabila digabungkan dengan satu siri Kariah Perlindungan 2,700 orang memenuhi berkuat kuasa seperti yang dirancang, yang meliputi semua bidang utama, ia boleh menarik balik tentera ditempatkan Kembali ke unit biasa Yang diberi oleh Tentera pada 1, 2 dan 3.
Yang berkata, sebagai ringkas dasar. Cukup untuk menggambarkan pengukuhan keupayaan tempatan pengarah Bahagian Jabatan Keselamatan Dalam Negeri 4 depan yang dirancang dan terbawa-bawa dan kemudian beberapa. Tetapi terdapat juga kumpulan dengan idea-idea yang berbeza daripada kerajaan sedang bergerak untuk menghasut orang Patani dengan menggantung kain rentang menuduh kerajaan diedarkan semua senjata api tambah tenaga kami kepada saudara Melayu membunuh antara satu sama lain. Malah, tidak menjadi seperti perkataan tidak lain hanyalah propaganda. Inti dasar untuk mengukuhkan keupayaan tempatan, seperti yang telah disebutkan di atas.
Soalan-soalan mengenai senjata api telah diedarkan untuk menetapkan Kariah perlindungan jabatan telah dipinjam daripada angkatan tentera diedarkan kepada orang ramai untuk melindungi diri mereka. Sertai komuniti melindungi kampung dan warga pendidik dan guru-guru, juga orang awam. Tentera Mentor.
Sesetengah orang telah dijalankan serangan ke atas pengedaran senjata api untuk siri Kariah Perlindungan dan tidak senonoh yang apabila orang dengan pistol akan digunakan untuk mewujudkan mafia digunakan untuk menyembelih antara satu sama lain dan tidak boleh dikawal.
Saya faham kumpulan yang dikeluarkan serangan caj. Dan memberitahu orang ramai untuk menyedari bahawa laras meriam yang diedarkan untuk menetapkan Kariah perlindungan pegawai kerajaan negeri telah dipecat dari laras dan mengumpul bukti selesai. Yang tidak boleh digunakan untuk mengawal jenayah dengan cara yang salah jika ia boleh digunakan untuk menentukan sama ada senjata mana-mana orang yang mempunyai jadual yang mempunyai. Dan jangan lupa bahawa kemajuan terkini dalam bidang sains forensik telah digunakan dengan berkesan dalam banyak kes. Peranan amat penting dalam membantu untuk menyelesaikan kes jenayah di Selatan ini akhirnya membawa kepada penangkapan pelakunya kepada prosiding keadilan. Jika orang itu ialah apabila keterangan. Keputusan Pengenalan sepadan sesiapa akan diabaikan, dan diskriminasi. Sama ada ia menjadi satu jenayah negeri atau jenayah kekerasan.
Di bawah kepimpinan kerajaan ini Gen.Prayut Janocha Perdana Menteri dasar untuk Keamanan Komited untuk meneruskan damai. Pentingnya bercakap keamanan manakala ada telah didorong dasar kedua-dua di dalam dan di kawasan itu pada 1 Disember 2557, Perdana Menteri telah melawat Malaysia, Thailand pegawai kerajaan untuk merangka garis panduan untuk bercakap kepada kumpulan dengan idea-idea yang berbeza dari semua negeri. Untuk mempercepatkan pembinaan perdamaian di kawasan itu tidak lama lagi.
kerajaan member kepentingan kepada pembangunan infrastruktur di Selatan. Penjagaan, kebajikan, jalan raya Sumber air projek pembangunan kepada orang ramai, yang masih belum dilaksanakan  yang telah ditugaskan ke Tentera Darat Unit daripada Tentera 1-4 dan Jabatan Bomba. Beliau mengetuai pasukan 750 bidang pembinaan dan pembaikan jalan-jalan rosak di tiga wilayah selatan dan 4 daerah di Songkhla Sejumlah 37 laluan (37 daerah), jarak kira-kira 165 kilometer pembangunan sumber air. Pengairan dilakukan untuk menyelesaikan masalah penggunaan air – penggunaan Rumah Tonyongphoy.Kariah Thakomchom. Daerah Nongji. Wilayah Pattani. Pemulihan untuk membantu orang-orang yang telah mengalami sejumlah 6 buah kampung.
Dimensi ekonomi Negara ke dalam Komuniti Ekonomi ASEAN (AEC) pada tahun hadapan kerajaan yang telah membangunkan wilayah dan perniagaan baru. Ia juga termasuk pembangunan rangkaian. Dan perniagaan pertumbuhan Selatan dan kestabilan untuk mempunyai pengetahuan dan keupayaan untuk berkembang. Untuk mengembangkan perdagangan dan pelaburan. Selaras dengan era sekarang sehingga perubahan pesat berkongsi ekonomi di Selatan dan penyertaan dalam wilayah masyarakat lebih sesuai didiami. Untuk menampung pertumbuhan ekonomi tempatan dan juga peringkat wilayah.
Bersama-sama dengan rangsangan dasar untuk meningkatkan keyakinan pelabur di selatan untuk menyokong AEC dengan pembangunan kawasan perindustrian halal Pattani operasi bersama antara penyelesaian ladang dan Syarikat fatani Industries Limited, yang terletak di kawasan Kariah Nompoy. Daerah Panarea. Wilayah Pattani. seluas 173 rai.
Syarikat-syarikat ekstrak bersaiz sederhana Dan besar, untuk melabur dalam apa-apa penyelesaian selain itu, penubuhan zon pembangunan ekonomi khas Narathiwat untuk membangunkan dan mengukuhkan komitmen mereka kepada kelestarian ke kawasan seterusnya guna tenaga dijangka berlaku kepada rakyat di kawasan yang mempunyai pekerjaan. Merangsang ekonomi, perdagangan dan pelaburan. Pelancongan Sempadan Sambungan Pembangunan Thailand - Malaysia. Untuk memperbaiki kehidupan saudara-saudara wilayah selatan Pattani.
Untuk menyimpulkan, ia boleh dilihat bahawa kerajaan perpaduan. Hanya masa yang singkat untuk datang ke negara ini boleh dipandu untuk menetapkan selatan dengan ketara seperti yang dinyatakan dan untuk menggalakkan rakyat tempatan. (Pemastautin) mengekalkan tanah itu sebagai tanah air mereka apabila keganasan dikurangkan Pembangunan infrastruktur dan infrastruktur Untuk meningkatkan kualiti hidup rakyat akan mengikut. Meningkatkan pendapatan daripada ekonomi - pelaburan selaras dengan perkembangan ASEAN tahun 58 untuk memberi ruang kepada Selatan kembali normal semula ini boleh menjadi sebab untuk menentang kerajaan yang tidak bersetuju oleh itu, cuba untuk mengiklankan senjata kerajaan diedarkan untuk memerangi saudara-saudara Melayu membunuh antara satu sama lain oleh kerana mereka tidak mahu kawasan ini untuk menenangkan lagi.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น