12/10/2558

Angota politik barisan bersatu penjenayah selatan menuduh pelanggaran hak asasi manusia apabila pihak berkuasa pemeriksaan DNA.



Angota politik barisan bersatu penjenayah selatan menuduh pelanggaran hak asasi manusia apabila pihak berkuasa pemeriksaan DNA.
‘Bang Din Kota Baru'.
Peristiwa pegawai-pegawai keselamatan telah maju mengepung dan memeriksa rumah nombor 57/1 Tempat 1 Kampong Dakrak, Mukim Dakrak, Daerah Nong Cik Wilayah Pattani yang adalah rumah bagi Cik Fatimah Wan Kecil yang menyiasat dahulu mendapat bahawa orang sasaran bersembunyi di kawasan itu. dan pemeriksaan pada kali ini tidak mendapat tingkah laku mencurigakan dan berang yang menyalahi undang-undang. Pihak berkuasa telah membawa ahli keluarga membuat mengumpul bahan genetik DNA dan cap jari seperti Mad Husain Wan Cik dan Qamariah Mad Li dan Cik Fatimah Wan Kecil dan Budak lelaki Syarif Mad Li bayi yang berusia 5 bulan yang menjadi anak bagi Seri Wan Mahmud, yang dituduh kes keselamatan yang pihak berkuasa sedang menjejakikan dia. Sebaik sahaja berita itu telah tersebar.Anggota politik BRN ditaja penjenayah selatan digunakan kanak-kanak sebagai alat dengan mendakwa pegawai-pegawai telah penguatkuasa undang-undang sebagai pencabulan hak asasi manusia. Mereka bertujuan untuk melindungi kepentingan kumpulan pengacau untuk tidak ditangkap pendakwaan. Pemeriksaan bahan genetik DNA pendekatan penjenayah Selatan menjadi isu-isu yang kumpulan advokasi penjenayah memfitnahkan, Hakikatnya, pihak berkuasa telah dipatuhi prosedur dan operasi dibawah rangka kerja undang-undang yang memerlukan bukti untuk mendakwa pesalah. Terutamanya dari bekerjasama pegawai-pegawai dalam penguatkuasa undang-undang dalam maju mengepung dan memeriksa rumah nombor 57/1 Tempat 1 Kampong Dakrak, Mukim Dakrak, Daerah Nong Cik Wilayah Pattani pada kali ini berada ketua mukim di peristiwa sepanjang masa dan ia berdatang kepada Balai Polis Nong Cik serta dengan yang disyaki.
Keyakinan didalam ketepatan sains forensic. Kerajaan ada pempakaran DNA dalam memasang bukti yang dihukum penkeganasan. Keyakinan dalam proses akreditas idengan berasaskan DNA yang mempunyai standard antarabangsa dan digunakan dia di seluruh dunia. Wilayah Sempadan Selatan ada orang yang berniat jahat yang melindungi penjenayah Fatoni mereka ambil isu pencabulan hakasasi manusia didakwa untuk memusnahkan prinsip dan kemerosotan nilai pihak berkuasa dan bertujuan untuk di beri manfaat kepada penjenayah yang lebih daripada orang-orang Patani yang terjejas. Terutamanya kumpulan pelajar Permas dan Pejabat Media Wartani dan Pusat Peguam Islam telah bersama-sama pembangkang pemeriksaan bahan genetik (DNA). Kami percaya bahawa penentangan terhadap pemeriksaan bahan genetik (DNA) oleh kumpulan-kumpulan itu mereka telah disembunyikan matlamat yang mencegah untuk pegawai-pegawai tidak membuat periksa kerana takut penkeganasan ditangkap dan mereka mengabaikan impak majoriti rakyat yang kumpulan pengacau membuat masalah.
Ada soalan daripada masya rakat dan keluarga yang tidak bersalah yang kena zalim daripada penjenayah selatan. Jika pegawai tidak boleh membawa penjenayah ke muka pengadilan mereka akan tidak percaya kepada sistem kehakiman Negara maka bukti sain forensik (DNA) adalah sangat penting. Pada dikumpulkan bukti fizikal di tempat kejadian adalah sangat penting untuk memeriksa bahan genetik (DNA), yang akan tepat yang boleh menangkap pesalah yang betu tidak teryudah ditangkap kambing. Adapun pergerakan Pusat Peguam Islam Pattani menuduh pihak berkuasa keselamatan melanggar hak kanak-kanak selepas pengumpulan bahan genetik (DNA) budak 5 bulan, anak bagi seorang suspek kes keselamatan. Serta dengan menghasut dan pergerakan politik oleh Organisasi barisan bersatu penkeganasan yang mereka bersama-sama menentang pemeriksaan bahan genetik. (DNA) di semua bentuk dengan menyatakan bahawa yang menerima pemeriksaan tidak ditandatangani persetujuan. Penulis sendiri mempunyai keraguan bahawa pemeriksaan bahan genetik (DNA) budak 5bulan pada kali ini pihak berkuasa tindakan berlebihan atau tidak? Dan menerima kebenaran dari ibunya dalam peperiksaan atau tidak? dengan syak wasangka penulis telah menyemak kepada pihak berkuasa yang bertanggungjawab dan mendapat jawapan yang menyangkal kumpulan dan organisasi yang menuduh dengan menyatakan bahawa "Semua mereka yang terlibat yang pihak berkuasa memeriksa bahan genetik (DNA) padahari yang tersebut.Semua orang telah menandatangani surat keizinan tanpa apa-apa kekerasan dan mengancam dari pegawai-pegawai yang bertindakan dihadapan ketua mukim. Terutamanya Budak Lelaki Syarif Mad Li yang berusia 5 bulan dan Qamariah Mad Li, ibunya menandatangani surat keizinan pihak berkuasa memeriksakan. "
Seri Wan Mahmud sebagai penkeganasan yang kejam. Berita kejadian di 31 Mac 2555 B, mengenai penjenayah pengeboman Lee Gardens Hotel yang beratus-ratus terbunuh dan cedera, Mangsa telah dibakar5 orang termasuk 3 orang bapa dan anak semasa mereka memandu motosikal treler terletak di tingkat bawah tanah hotel mereka kena terbakar dan mati dengan kemahiran Seri Wan Mahmud. Selain itu, Seri Wan Mahmud mempunyai kes-kes lain seperti kes gunakan senjata api M 16 menembak mati 3 penduduk kampong dan 8 orang cedera di hadapan kedai runcit nombor 57/1 Tempat 8 Kampong Nong Sarai Daerah Thepha Wilayah Songkhla pada gelap 1 November 2557 B. dan Seri Wan Mahmud didakwakan 8 waran tangkap yaitu bersama-sama membunuh dan direncanakan terlebih dahulu cubaan membunuh orang lain dan penyebab letupan yang menyebabkan orang lain mati dan kecederaan serius yang berbahaya pada tubuh dan minda dan harta orang lain rosak dan keganasan dan mengumpulkan tentera atau senjata atau asset atau mana-mana kesalahan sebagai sebahagian daripada rancangan pengganas atau yang di ketahui berkeganasan dan menyembunyikan dia dan mafia dan sarang keganasan dan perbuat bahan letupan yang pendaftar tidak boleh mengeluarkan lesen dan merosakkan harta.
Oganisasi-oganisasi ini mengapa mereka tidak berkempen untuk penjenayah menghentikan kekacaun. Mengapa tidak berkempen untuk menamatkan keganasan dan bersama-sama mencari penyelesaian dengan jalan damai tetapi mereka menuntut untuk memihak kepada penkeganasan dan pensabotaj, mengapa tidak menyebut mangsa yang telah cedera dan mati atau orang yang berhampiran atau individu di dalam keluarga orang-orang ini telah dipengaruhi maka masa itu mereka direalisasikan. Dan jika ia bermalang kepada keluarga anda pada hari itu. Saya mahu melihat muka puak yang memandang dunia ini indah bahawa bagaimana berasa? Hari ini sila anda melindungi pesalah!! Inilah peranan kumpulan atau organisasi anda yang telah menerima tugas tetapi paling kurang berkemungkinan untuk mempunyai kesedaran manusia, Kesedaran apa yang jahat atau baik, otak kecil boleh membezakan apa yang jahat dan baik atau didalam otak anda hanya mempunyai keganasan semata-mata, mahu kemerdekaan semata-mata, sila mimpi manis seterusnya!!!!
Pengumpulan bahan genetic DNA Budak Lelaki Syarif Mad Li yang DNA bapa dan anak itu boleh digabungkan. Apabila memeriksa anak mendapat hak bapanya. Pegawai tidak mempunyai sampel DNA Seri Wan Mahmud dahulu. Apabila Seri Wan Mahmud melakukan apa-apa akan dibandingkan kepada direktori yang boleh menangkap pesalah dengan betul. jika tidak memukul dengan bukti pegawai kerajaan akan dituduh buli. Mulai sekarang, untuk melihat usaha-usaha pihak berkuasa dalam mengesan diri Seri Wan Mahmudd i dakwa dan di hukum oleh undang-undang…..

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น