6/08/2558

50 Tahun Pintu Penjara Terbuka Untuk Empat Jenayah Pengemboman Hadapan University Ramkhamhaeng Lagi Satu Orang Sudah Menyembunyi Di Malaysia.



 50 Tahun Pintu Penjara Terbuka Untuk Empat Jenayah Pengemboman
Hadapan University Ramkhamhaeng  Lagi  Satu Orang
 Sudah Menyembunyi Di Malaysia.
Pada 26 May 2013, pengjenayah telah melakukan satu tindakkan pengemboman  di hadapan University Ramkhamhaeng kawasan 43/1  Khwaeng Hua Mark  Bangkapik  Bangkok ,akibatnya 7 orang cedera, Pihak kakitangan telah memulakan siasatan mengenai punca apa-apa. Politik Konflik peribadi Atau pengjenyah sengaja untuk mewujudkan keadaan.
Pegawai polis mengumpul bukti di tempat kejadian di hadapan salon "Orkas" yang memeriksa kamera pengawasan di kawasan itu. Penyiasat Trace menyambung seiring maklumat Sehingga tarikh itu, penjahat yang menyebabkan kumpulan penjenayah dari Selatan.
Pihak  berkuasa pusat telah menghantar maklumat  kepada pihak berkuasa jenayah di wilayah selatan dengan segera untuk menguatkuasakan undang-undang terhadap keganasan. Dan selepas itu pegawai-pegawai mengesan suspek yang ditangkap seorang individu, iaitu Encik Idris Saktapa di Khok Khian Narathiwat 
pada 17 Jun 2013, dan ditahan di bawah undang-undang tentera negeri. Untuk membuat pertanyaan  unit 41 askar Wang Phaya daerah Raman, Yala.
Kemudian pada 19 Jun 2013, berikutan perkembangan soal siasat, Encik Idris Saktapa  yang luar biasa untuk mengesan ditangkap dan pegawai-pegawai penguatkuasa undang-undang Encik Affaham Sak-ak mencerminkan perbandaran tempatan Tluban Sai Buri. Pattani Dan ditahan oleh undang-undang mempertahankan diri.
Keputusan kedua-dua pertanyaan. Yang telah memberikan pengeboman pekik menyebabkan orang lain. Mahkamah telah mempertimbangkan makna Ini. Kecemasan telah ditugaskan oleh Encik Khamphee  Lateh dan Encik Ibrahim Waemae sehingga 27 Julai  2013 Polis Malaysia telah menahan 2 orang yang melarikan diri dari undang-undang. Dan mengemukakan untuk mempersoalkan di pusat pemprosesan Pitak  santi. Pasukan polis di wilayah selatan Yala.
Bagi 43 pengeboman 4 orang telah  mengaku bersalah terhadap sejumlah lima orang bersama-sama dan menyebabkan perlawanan cengking bahawa orang-orang yang melarikan diri dari Encik Harlem Makli penduduk di di daerah Yaring. Pattani
Di tempat kejadian Fungsi peruntukan yang dirancang. Encik Khamphee Lateh dan Encik  Harlem Maklee perbuatan membawa kepada letupan di tempat kejadian di hadapan salon "Augustus" dengan baki tiga perbuatan meneroka pergerakan pegawai. Empat lelaki mengakui bahawa mereka adalah orang yang di CCTV, pihak berkuasa digunakan sebagai keterangan dalam penangkapan mengejar.
Dia mengaku bersalah atas pembunuhan yang mengandungi bom dan cuba untuk meletakkan ke dalam tong sampah. Terletak di sebelah kotak di sebelah tiang lampu isyarat. Soi Ramkhamhaeng 43/1 kawasan dan kira-kira 15 minit kemudian ada letupan.
Kemudian itu  Encik Khamphee Lateh telah menerima bahawa mereka telah dikeluarkan baju hitam yang dipakai ke atas daun luar dan kemudian ditutup kepalanya. Untuk menyembunyikan diri mereka dan berjalan kembali ke tempat kejadian.
Keesokan harinya selepas kejadian dan lima orang telah pulang ke rumah di Selatan dan kehidupan yang normal. Sehingga Encik Idrees Sa-tapa yang luar biasa semuanya ditangkap telah berpecah melarikan diri. Dan telah ditangkap tidak lama selepas itu.
Dan kemudian pihak berkuasa telah menghantar empat lelaki untuk pendakwaan jenayah di balai polis Hua Mak. Untuk prosiding mahkamah.
Pada 20 Mac 2015 Mahkamah Jenayah Bangkok Hakim menjatuhkan hukuman defendan hingga empat orang untuk "penjara seumur hidup", tetapi pengakuan itu akan mengurangkan hukuman salah satu daripada tiga baki hukuman penjara 66 tahun, lapan bulan dan 60 setiap baht oleh "dipenjarakan selama 50 tahun yang tinggal" kerana undang-undang yang memerlukan. Istilah maksimum penjara tidak melebihi 50 tahun.
Satu lagi sebab untuk mengesan orang yang telah melarikan diri pegawai Encik Harlem Maklee telah terus dipantau di seluruh. April lepas, permulaan masa lalu. Ketua di kalangan pemimpin-pemimpin di kawasan itu Beliau mengenal pasti rumah Encik Harlem di Daerah Yaring mendapati tiada kesan yang tinggal lama dahulu.
Siasatan itu mengesahkan bahawa Encik Harlem bersama keluarga. Pindah diri di Malaysia telah dipindahkan kira-kira dua tahun yang lalu dan tidak pernah kembali lagi.
Penguatkuasaan terhadap keganasan, sama ada peristiwa akan melalui beberapa tahun. Bukti kukuh, terutamanya DNA di tempat kejadian disimpan dalam direktori yang kekal. Dalam usaha untuk mengesan menangkap pesalah ke muka pengadilan. Kamera CCTV telah dipasang di pelbagai lokasi. Ia sangat membantu untuk kes itu. Ia juga adalah sebahagian penting daripada keterangan di mahkamah untuk mendakwa penjenayah.
Laman-laman pengeboman Universiti pada 26 May 2013 dan juga pengesahan daripada "langit bermata .. Syurga adalah Minda Saya" .. lepas empat kesalahan jenayah untuk melepaskan diri daripada cengkaman undang-undang, tidak keluar dari penjara setiap selama 50 tahun untuk mendapatkan balik tindakan. Yang lain masih belum ditangkap membawa isteri-isteri mereka melarikan diri ke negara-negara jiran berdusta. Dari saudara meninggalkan rumah mereka Chong kosong. Tiada peluang untuk kembali ke tanah air lagi ...
………………………………………………………………………………….

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น