12/30/2558

Apabila penjenayah selatan memilih Kubur sebagai tempat pembunuhan yang tidak bersalah.

‘Bang Din Kota Baru’



Peristiwa tindakan pelampau daripada penjenayah fatoni dengan pengeboman berat kira-kira 10 kg yang menanam di kubur ibu Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad yang membaca Al-Quran dan mendoa kepada ibunya yang meninggal dunia dengan penyakit hati. Mereka bertindak keganasan di kubur yang menjadi tempat perkuburan neknekmoyang yang tiada siapa mahu dilakukannya tetapi penjenayah selatan yang tidak malu dan tidak berhanti dengan mengkarang surat kejahatan baru dengan tidak malu dan tidak kesedaran yang berfikir untuk membunuh Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad sahaja yang dia bertanggungjawab untuk membawa keamanan kembali ke Sempadan Selatan.


          Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad, Dia telah ditugaskan untuk bekerja di dalam berita bagi Unit Tertentu Pejabat Tentera Hitam 43 dan daripada prestasi berita oleh Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad dia telah membina portfolio yang dipaparkan beberapa kali sehingga terbit pengetahuan tempat bersembunyi dan berhimpun tentera penjenayah selatan. Pegawai-pegawai bersama-sama bekerja penguatkuasa undang-undang mengesan pesalah dan boleh sita banyak senjata dan peluru. Pada sesetengah kes penjenayah menolak dan pertempuran yang menyebabkan anggota keganasan mati dan ketua-ketuanya berbenci akan dia. Maka Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad menjadi sasaran bagi kumpulan keganasan.


          Wujud sejak 3 hari sebelum skandal di Kubur, Ibu Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad telah meninggal dunia dengan penyakit hati di Tempat 6, Mukim Yupo, Daerah Muang, Wilayah Jala. Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad telah meminta kebenaran untuk mengendalikan mayat ibu mengikuti tradisi Islam. Dan dikebumikan ibunya di Kampong Bo Ced Luk. Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad serta dengan keluarganya pergi ke kubur ibunya untuk mendoa bag iibunya didalam setiap hari. Sehingga har ikeempat, penjahat telah membuat letupan bom dengan dikebumikan di kubur ibu Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad dan mengisi tanah yang tiada siapa dijangka dan kubur ibunya baru tanpa sesiapa disedari. Pada hari kejadian Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad dan keluarganya 4 orang bahkan mujurlah, isteri dan anaknya menunggu di dalam kereta dan Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad turun dengan bapanya, kumpulan jenayah selatan yang menunggu itu telah meletupkan dengan tenang manakala Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad berdoa. Letupan itu mencabik badan Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad kepada dua keping dan bapanya yang sedang sakit kena bahan letupan tercedera. Dan mayat ibunya tertekan oleh letupan dipaksa keluar dari kuburnya.

          Perlu diperhatikan bahawa Kubur ibu Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad menjauh dari rumah pembom yang pernah ditangkap dan diikat jamin dengan kira-kira 300-500 meter. Pihak berkuasa percaya bahawa pengeboman yang dilakukan di kubur pada kali ini menjadi tindakan Rakib Dullah, Mainstay keganasan di Kampong Bo Ced Luk.

          Selepas keluarga "Cek Damad" telah kehilangan orang yang tersayang 2 orang pada masa yang hampir. Anak Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad yang berumur 1 tahun yang sangat tersayang akan bapanya dia menunggu bapa pulang kerumah tanpa mengetahui bahawa bapanya meninggal dunia. Dan di panggil bapanya sepanjang masa, katanya mengapa bapa tidak pulang kerumah? Ibu dan saudara-mara lain menangis tidak tahu apa yang hendak dikatakan.dan pada sebelah petang, ibu mengambil anaknya untuk dikebumikan mayat Sukarelawan Tentera Hitam Zaid Cik Damad dengan dia tidak tahu mengebumikan bapanya dan dia dimasukkan tanah ke kubur bapanya lagi!
----------------------------


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น