1/12/2562

Pasukkan Kawalan Tempatan, Kuat, Kawasan selamat.


Hari ini kita sudah melatihkan pelan tindakan balas kejadian. Masing-masing berada di tahap mereka sendiri. Selepas beberapa ketika, penjahat telah memecatkan bom dahulu. Setiap tempat yang mereka berada, mereka akan menembak selalu. Tetapi semua orang sudah berada didalam tahap mereka sendiri. Maka memasuki ia didalam tahap sendiri. Kita tidak diketahui akan bahawasanya di manakah arah yang mereka berdatang. Kita cuba untuk berada didalam tahap sendiri dan menembaklah kita dengan berterusan untuk menakutkan untuk tidak membiarkan mereka datang ke pangkalan kita. artinya cuba oleh kita untuk menakutkan mereka itu.
Daripada keadaan ganas yang dijatuhkan oleh penjahat semasa perayaan Tahun Baru yang mereka mahu untuk mengurangkan keyakinan oleh orang ramai akan pegawai kerajaan dan mereka itu mahu untuk memusnahkan ekonomi dan pelancongan di wilayah sempadan selatan. Semua pegawai telah disertai 3 pihak serta dengan sektor awam telah melaksanakan tugas oleh mereka itu dengan harmoni dan kuat untuk mencegah dan menyelesaikan insiden ganas.
Adalah dianggap akan bahawasanya acara ini adalah peristiwa yang tidak dapatkan pemberitahuan mengenai berita selama kira-kira 5-6 bulan. dan kita tidak dapatkan berita tentang pergerakan ini sebelumnya. Tahun ini, apabila berlakukan kejadian seperti ini maka kita akan mengambil pepijat yang telah berlaku ini untuk memperbaiki untuk menyediakan langkah-langkah pencegahan seterusnya.
Selepas kejadian itu, Gen. Apirak Kongsompong (Panglima Tentera Darat dan Timbalan Pengarah Keselamatan Dalam Negeri) dan jamaahnya berdatang ke kawasan untuk memantau keadaan  dan melawat dan bersaguhati dan menaiki semangat bagi Pasukan Perlindungan Mukim Kalisa yang boleh mengekalkan akan kubunya dan berjuang akan penkeganasan  dengan tiada ada orang tercedera atau terbunuh dan setiap orang mempunyai semangat yang sangat baik yang bersedia untuk melindungi kawasan supaya orang-orang terdapat hidup dengan damai dan mengembalikan kedamaian ke hujung hulu kapak. Ini adalah amalan yang mewujudkan keyakinan kepada rakyat di wilayah sempadan selatan.
Askar-askar dan sukarelawan mengekalkan negeri dan penduduk kampung telah membantu untuk menentang dan semua orang selamat. Di samping itu, kumpulan ganas telah merampaskan pusat kesihatan untuk menjadi kawasan operasi dan di situ ada wanita sahaja. Bagaimanapun, terima kasih kepada tentera hitam yang pada masa ini tentera hitam itu telah berpatroli dan tidur di luar pangkalannya maka dalam hal bantuan dalam operasi sokongan itu boleh beroperasikan dengan cepat. Oleh itu, terima kasih kepada Panglima Besar Wilayah Ke-4 dan segala Panglima Kawasan.
Hasil daripada semua pihak bekerjasama dalam menjagakan kawasan itu  maka boleh digantungkan akan peristiwa itu  dan boleh mengurangkan akan kehilangan nyawa dan harta benda pada banyak kali. Pasukan sektor awam dianggapkan sebagai kuasa yang penting untuk menjagakan kawasan mereka sendiri serta dengan pegawai kerajaan bekerja dengan berhati-hati untuk semua orang dapat hidup dengan selamat dan membawa kedamaian kembali ke kawasan seterusnya.


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น