2/28/2558

Apabila saudara-mara 'Anwar' dinyanyikan kepada UN



Apabila saudara-mara 'Anwar' dinyanyikan kepada UN sewenang-wenangnya ditahan

Pada 9 September 2557 Puan Romelah Shayah ialah isteri Encik Muhammadanwar (Anwar) banduan kestabilan tuntutan mahkamah di selatan telah dimaklumkan kepada media jika mereka menghantar surat aduan kepada kumpulan kerja mengenai penahanan sewenang-wenang bangsa-bangsa bersatu (UN Working Group on Arbitrary Detention) kes-kawalan Encik.Muhammadanwar dianggap sebagai sewenang-wenangnya Categories III dan V “Kawalan Encik Muhammadanwar Hayeeteh atau Encik Muhammadanwar atau anwar merupakan pencabulan perkara 9 deklarasi universal. "

Puan Romelah Shayah telah meminta kerajaan untuk menyediakan penawar kepada keadaan. Dan untuk memastikan pematuhan dengan piawaian. Dan prinsip yang ditetapkan dalam hak asasi manusia dan ICCPR.

Kumpulan Kerja mengenai penahanan sewenang-wenang bangsa-bangsa bersatu. berpendapat bahawa kawalan yang mencukupi Negeri ini mempunyai tugas untuk memberikan pampasan bagi pelanggaran hak-haknya. Dan kewajipan yang dikuatkuasakan melalui perintah mahkamah di negara ini. Dengan meminta kerajaan untuk menjelaskan maklumat mengenai keadaan semasa di Thailand. 

Dan sokongan undang-undang penahanan Encik Muhammadanwar dan Puan Romelah Shayah menggesa keadilan kepada suaminya.

Periksa sumber maklumat itu dengan bahagian yang bertanggungjawab bagi jabatan persatuan antarabangsa mendapati bahawa ia hanya penelitian pertubuhan bangsa-bangsa bersatu (UN) telah dilakukan secara normal. Selepas menerima aduan Perhatikan bahawa pegawai itu tidak suatu 

pelanggaran Encik.Muhammadanwar apa saja yang dan kes-kes itu telah sebelum rampasan kuasa pada 22 May 57 yang kerajaan sekarang bertanggungjawab. Jika ralat adalah disebabkan oleh tindakan-tindakan kerajaan. Untuk keadilan adalah contoh yang konkrit  membayar remedi sebagai 

isterinya Encik Muhammadanwar meminta kepada kementerian luar negeri untuk diterima pelaksanaan fakta PBB mengenai hal yang berkenaan tersebut.

Fakta mengenai  kes' Anwar '

Pada 6 May 56, jurucakap keselamatan dalam bahagian 4 menjelaskan kes 12 tahun penjara Muhammadanwar menurut kenyataan akhbar itu, mahkamah agung menegakkan mahkamah rendah dipenjarakan Encik Muhammadanwar Hayeeteh tertuduh dalam kes pengganas selama 12 tahun, mengikut prosedur kehakiman daripada Thailand.

Hakim mahkamah perbicaraan Thailand. telah dijalankan dibawah perlembagaan ini dibahagikan kepada 3 bahagian yang berasingan adalah jelas badan perundangan, eksekutif dan kehakiman, ketiga-tiga parti akan bekerja secara bebas tanpa mana-mana pihak boleh campur tangan paksaan atau tekanan ke atas mana-mana pihak. Walaupun perusahaan sektor kerajaan atau bebas.
Hakim bertugas bagi pihak raja telah memupuk dalam semua diskriminasi agama. atau amalan Buddha Islam, Kristian dan agama-agama lain. Oleh itu, rujukan kepada ketidakadilan di dalam agama adalah tidak munasabah. Untuk keadilan mahkamah Thailand selain itu, Mahkamah tidak memberi kesan kepada kebolehpercayaan Thailand di Thailand sahaja. Tetapi juga boleh dipasang sebagai keterangan dalam perbicaraan di peringkat antarabangsa.

kehakiman Thailand terdapat langkah-langkah yang perlu persamaan antara tertuduh dan penuduh itu. Prinsip-prinsip hak asasi manusia dan kemanusiaan dalam watak. Dalam setiap kes, defendan adalah berhak untuk permintaan yang adil kes Encik Muhammadanwar tidak ada keraguan dalam tingkah laku yang menjejaskan kestabilan. Keamanan masyarakat dan negara itu telah dikemukakan kepada mahkamah agung adalah tahap tertinggi bukti yang diperlukan. Kejelasan adalah dipertikaikan. Mahkamah agung memegang teguh mahkamah rendah dianggap memenjarakan Encik Muhammadanwar selama 12 tahun, Termasuk tempoh hakim memberikan defendan adalah Encik Muhammadanwar sebagai seorang peguam dan pendakwa di negeri ini untuk tempoh 7 tahun, 8 bulan dan 13 hari adalah mencukupi untuk memberi keadilan kepada kedua-dua pihak itu.

Bergerak Encik Muhammadanwar ini hanya bukan akhir pada 21 Jun 2556, tarikh "Peace" ditulis dari penjara pattani dihantar ke "satu amnesty international" atau amnesty International. Untuk mendakwa bahawa Thailand mahu kerajaan memaafkan banduan kestabilan tuntutan mahkamah. Sebagai akibat undang-undang pihak berkuasa negeri. Membuat tangkapan berikut dan amalan undang-undang. Proses damai dilaksanakan dengan lancar. Lepas menyediakan petisyen bagi pengampunan.
Pergerakan dalam rangkaian sosial. Ia telah diumumkan di Facebook: Rakan Anwar - Save Anwar mintak bantuan daripada orang yang kenal Encik. Muhammadanwar untuk memastikan pengendalian seperti mereka yang mencintai keamanan. Tidak menyokong atau telah terlibat dalam jenayah kekerasan. Untuk melampirkan pengampunan berikut.

Mereka yang memandu penyelaras, Ms Romelah Shayah belia penyelaras sukarelawan. Narathiwat rangkaian dan masyarakat sivil di selatan. Perkara ini telah menyebabkan organisasi. Persatuan rangkaian awam menandatangani sijil kelulusan kepada Encik Muhammadanwar dengan menyatakan bahawa sebagai satu kemahiran. Dan manfaat kepada masyarakat sebagai satu pengorbanan, 

ketabahan oleh kira-kira 50 orang seperti Encik Atefsohko ketua bahagian antarabangsa patani raya untuk keamanan dan pembangunan Encik Tuweadaneeya Tuweameagea pengarah patani raya untuk Keamanan dan pembangunan (LEMPAR) doctor Anantachai Thaipathan perunding persatuan belia Islam Pol.Maj.Gen.Jomrun denaudom Presiden South Islam dan Miss Soraya Jamjuri rangkaian wanita untuk keamanan, masyarakat sivil selatan.

Dari senarai di atas boleh dianggap sebagai rangkaian berkuasa pejabat awam bersepadu di wilayah selatan. Atau parti politik cuba untuk mewujudkan aliran penentuan nasib sendiri.
Kes Anwar mahkamah agung telah dijatuhi hukuman 12 tahun penjara menjadi satu isu yang telah dikritik hakim negara thailand. Terutama saudara-mara dan masyarakat sivil di selatan. Tidak bersetuju dengan hakim untuk menyatakan pendapat mereka melalui media sosial terus.


Pada masa lalu, di hadapan Mahkamah Agung akan menegakkan mahkamah percubaan untuk menjatuhkan hukuman Encik Muhammadanwar mahkamah kanada telah menolak tuntutan itu dengan Buddha Thailand. Dan umat Islam dituduh ramai ahli. Oleh itu, defendan akan dipertimbangkan, bagaimanapun, bahawa salah satu. adalah berdasarkan kepada keterangan yang dan budi bicara hakim tidak bertujuan untuk mengambil penalti tetapi hanya rakyat sahaja. Juga mengambil kira prinsip-prinsip lain. Atas dasar kewajaran yang diberi peluang untuk membuktikan diri mereka sehingga 7 tahun dan 8 bulan.

Seperti yang dinyatakan di atas, proses negara ini. Ada kesaksamaan dalam keputusan bahawa pihak pendakwaan yang paling. Dan mahkamah agung telah memutuskan untuk berdiri oleh Mahkamah. Tetapi ada satu kumpulan persaudaraan. dan masyarakat sivil masih mempunyai gerakan dengan menggunakan cara yang aman. (non-violent) adalah berterusan khususnya Puan Romelah isteri Encik Muhammadanwar menyediakan dan memfailkan petisyen pengampunan. Permainan ini pergi Memburu dengan skandal melobi Ia juga memfailkan aduan kepada UN mengenai penahanan sewenang-wenangnya. Dan  tidak dapat menerima keputusan itu walaupun Thailand. Mahkamah memberi peluang Encik Muhammadanwar membuktikan dirinya sehingga 7 tahun dan 8 bulan tidak mencukupi lagikan.


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น