4/23/2558

Kemajuanditangkappengganasmenggunakan monitor genetik (DNA).

  Kemajuanditangkappengganasmenggunakan monitor genetik (DNA).
Keganasan yang berlaku di wilayahselatansejakawaltahunbarumasihberlakusekali-sekalapenjenayahkekerasankekalsebagaiancamanseriuskepada orang yang lemah, dantidakmenahandirimerekalagi.Beliautelahmenyerangkerajaanuntukmenunjukkanpotensi yang RKK jugakuat, danbersediauntukmemakaisebabanda.Apabiladiperintahkanolehpemimpinuntukcampurtanganuntukmenyebabkanmasalah di kawasanitu.Iaitu, pergerakan BRN yang diperlukanuntukmengekalkankesinambungan dalambidang kewartawananberita.Tetapihampirsetiapmasapengganaskinijauhinitelahmemulakanpuncaperangkapuntukdirinyasendiridansekutu-sekutunyadenganmeninggalkanjejak.Bukti yang menghubungkan kepadaseseorangindividu.
Iabolehmengesanjenayahdanmenangkapsuspekmempunyaibanyaksalahsatu yang paling berjayadalamprestasipegawaiawam didalamkeluasanmasalalu.
Peristiwasepertiiniberlakubaru-baruiniapabilapegawaimenyerbupersimpanganpondokNahdatulislamiahyang dicadangkan di dalamkariahSadawadaerahYarang Wilayah Pattanipada 18 Februari 2558 untukmenyertaikomunitiOperasiKhas. Telahdimaklumkanoleh orang yang baik di kawasanitu yang EncikAbdullah Samaebolehmenyebabkanserius, malahmereka yang beroperasidalamkariahYaringWilayah Pattani. Dan sebagai orang yang ditangkap.Wikipedia mempunyaipersembunyianjenayah di pusatperlindunganpondokNahdatulislamiahini. (Pondokpintu Chang)Apabilapegawai diperiksasenapang AK-102  bolehtahansehingga 2 silinderdanperalatan lain. Banyakperkara, tetapitanda-tandatanpamatlamat.Pejabatpusatmengenaipenyitaanitu. Auto menyesuaikanlipatpanjang 1 unit, kamerabertujuan pistol 1 set, pegawaitopi EOD, wayar, 1 roll kira-kira 800 meter, Kelewatan Switching (peranti yang samamenggunakanbahanletupan 2). dankira-kira 0.5 kg urea dengan set kakitanganuntukmengumpulbuktiforensik di tempat-tempatdanjugauntukmemeriksabahangenetik (DNA). Dan akhirnya, pada 5 Mac 2558 Pusatforensik 10.Ringkasanbahangenetik (DNA) pengesahanpihakmempunyai 2 orang anakbersama-sama, Encik Abdullah SamaedanEncikAhamadsuChik-hatdisahkanbahawapondokNahdatulislamiahAdalahtempatyang tersembunyidandisembunyikansenjata yang dicuriolehpenjenayahfatoni. Dan yang pentingnyakesini, EncikAhamdsuChikhatKakitanganbukti 10 bolehmengesanbahangenetik (DNA) adalahsekepingpentingbuktikeranaEncikAhamadsuini.pernahditahanolehpasukankeselamatandankemudianhingga 3 kali, tetapidibebaskandenganbukti yang tidakmencukupi, mahkamahmenolaktahananPegawai 1 pada 15 September, 2550 denganbapadanadiknya di bawahundang-undangtentera, di pusatperpaduan. Suspek yang menyebabkankeganasan.Keputusanmemintapenolakandandibebaskan. Dan gangster bapaditembakolehsebab-sebab yang tidakdiketahuipada 16April 2551.
Kali yang ke2, pada 24 Disember 2551 yang ditahanolehpasukan keselamatan. Letupanmesinpengesananmotosikalbakul.Keputusanmemintapenolakan.Warantangkaptelahdikeluarkan.MudahJenayahpenjaraTahananPattaniselamakira-kira 4 tahunsehinggapemecatanmahkamahperbicaraan.Telahdikeluarkanawaltahun 55.
Kali yang ke3,pada 15 Julai 2557 pihakberkuasamenahan.Di daerahYaringPattaniOlehkeranabahangenetik DNA Perlawanan 2 acaradansoalsiasat unit di regimen 41diiktirafsebagaimembakarsebuah.TambonPentadbiranPejabatTanyongDalor Daerah Yaring, Wilayah Pattani,danpada 23 Februari 2556 telahmengeluarkantafsiran. P. S. A. daruratEncikAhamadsuChik-hatAdalahdalamjagaanpegawai polis di stesen, Pattani.tetapimelarikandiripada 21 Julai 2557 pada 21:31 pm., CCTV telahmenangkapmasainiEncikAhamadsuChik-hatuntukmelarikandirinya.
EncikAhamadsuChik-hatmempunyaiseorangsaudara yang bernamaSaberiChik-hatadalahpuncapergerakantahapRegu di Mayo. Pattani Dantelahdikeluar kansatuwarantang kapberkenaan kespembunuhanseorangguruPhairatChitsenmeninggalduniapadatempatkejadian Moo 6  kariahKhuan Daerah PanarikWilayahPattanipada 7 May 2557.Kes-kawalanEncikSakariyaSatamdalamKhok Pho.Pattanipada 3 Mac 2558, telahmenghasilkanalat-alatletupandansenjataapi, banyakhasilsoalsiasat, EncikSakariya Satamdiakui bahawaiaadalahseorang yang membuatbomdalamKhok Pho. Pattani Dan jugapunca di empatdaerah di Songkhla.
Kemajuandalamtahanan, EncikHawaeMakyadeng di TambonBakaharangMuangPattani, pada 1 Mac 2558 yang berkesanmempersoalkanEncikHawaeMakyadengtelahditerimadiribahawamerekapernahmelatihbadandenganMaksorae
Deramakselama 3 malamdan 2 tahun yang lalu, parapemimpinmengarahkanbeliaukeluarpemberontak di kawasanitu. PattaniDenganbertindaksebagai plat memasukkanwarna. Dan membakartayar Dan kemudianmembawanyauntukberlatih di ChauThanh District, Pattani 1 malamdanMr Miyagi Prefecture oleh Deng menunjukkanpenggunaansenjata. Dan menunjukkan pistol yang diatelahdilatih.
Tambahan pula, sekiranyaberlakuakhirTahanan yang disebabkanterukdalam 2 pesakit, danmerampassenjata, pistol, 1 silinderdalamBannangstaYalapada 27 Februari 2558, yang salahseorangdaripadamerekaadalah orang yang ditangkapdalam. SatujenayahMudah, Encik Muhammad wamengatasioleh. Persoalannyaialahsamaada terminal melaluifibrosis zum. RKK dankursuslatihan Dan ahlijenayah yang ganas di matamejaEncik Abdullah Snap Keterukanketuapengacaudalam plasma.Tetapipenafiankesjenayahkekerasan.
Encik Abdullah Tapoktokagakmenggunakankekerasan.PergerakandalamBannangstaYalabukti yang mengaitkan yang terlibatdenganpengebomankereta ISRA THAWAT emasTimbalanGabenorYala, meninggalduniapada  5 April 2556.
Kesditangkapjenayahkekerasanberikut.BannangstaTempatanEncik Muhammad WahengbagiAbdulhadiDaut (perlindungan) telahmenyediakanmaklumatkepadaprosedurdalamtangkapanberikut.Bermuladaricahayakepadaberat. Dan iadakecederaanfizika lJikaiaadalah penyerahanIabolehdilihat bahawapihakberkuasasedang berundinguntukmenyerahkanuntukmengurangkankerugian yang akanberlaku, samaadaiaadalahsatupihak, tetapiapasahaja. Suspekpertamamenentangdanengganuntukmenyerahkalah.
SelepaspenangkapanEncik Muhammad Wahengpengganasdi kawasanBannangstaitu.PegawaiPengakap Girl telahmendedahkanbahawagejaladiperhatikandaripadapemilikrumah.Olehitu, soalansamaadasuspekadalahsasaran yang mengugutuntukmemaksapemilikrumah. Menyembunyikan pistol padadirinya. Iniadalahuntukpihak berkuasatidakmembuatserbuan di tengah-tengah.
Iniadalahhasil daripadakejayaanpelaksanaanpegawaikerajaanproaktif.Telahmengetatkanpersembahanmereka.Dan pengajarankerugianberlakupadamasalalusebagaipengajaran.Bersama-sama, bukti yang BuktipusatAlebih formal Iadigunakanterutamanyasainsforensikdiiktiraf di peringkatantarabangsauntukmembantumembongkarwilayahselatanuntukmengesanbahangenetik (DNA) untukmengenalpastidanmenghukumpesalahdidakwa.
Olehitu, kumpulan, organisasi, NGO menunjukkan bahawagerakan pekerjatelah menangkap kambing menang kappenya lahgun aanperlumemikirkan semula. Iaadalahpenting bahawa keganasanlelakimenyumbangkepadaperjuanganitumasihbergerakpadasatuketikaseseorangmestimenangkapjenayahataujikaterdapatperlanggaran, iabolehmenjadikehilangannyawa. Dan yang akanmenjaditerlalulewatuntukmeninggalkankeluargasemata-mata. JikaandatidakbertaubatBeliauadalahseorangwarganegara yang baik ... untukmembawaprojekitukerumahkekalsentiasaterbukakepadamereka yang berada di dalamkesesatan, kembalipadaperjumpaankeluarga yang bahagia ... berpalingmenentanggerakanuntukgenerasiakandatang. dirimuKawasanlapangadalahuntukmenjaminkeamananberkekalan, sebenar ...

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น