4/23/2558

KhoddareBinsenDenganmisiuntukmelindungisekolah agama

KhoddareBinsenDenganmisiuntukmelindungisekolah agama
Pendidikan di Selatan Terdapat 3 peringkatpendidikantadika.AtauPusatEtikadalam masjid mempunyaibeberapa 2,230 kanak-kanakberusia 4-12 tahun, 427 institusiPondokuntukmemberitumpuankepadaajaran agama. Untukmenamatkan orang agama di kawasanitu.Dan sekolah-sekolah agama Islam, 360 daripada yang tinggidaripadainstitusiPondok.Pengajaransekolahmenengahsebagaikeadaan yang normal.Tetapiditemaniolehmubaligh.
EncikKhoddareBinsenPresiden Persekutuan sekolah-sekolah agama Islam, limawilayahselatan. WawancaraKhas" IssaraBerita" kata Pierce kerajaan Seminary negatifsepanjang. Mengapa, apabilaiaadalahadeganpergolakansentiasamembuangsayasalah, sekolah-sekolahini. Tetapiahli-ahlipolitikkorup, mengapa?Janganmenyalahkaninstitusi yang merekatelahkerjakan.
EncikKhoddareJugamenegaskanbahawasetiapsatudaripadaperistiwa-peristiwa yang berlaku di sanapada 2 soalanpentingbersarangsegibersyarat, iaitucara yang bercanggah. Kedua-duatelahdiambiltindakansebagaitindakbalaskepadamaklumatadalahbersama.
1.Mengapakerajaanperlumelakukankeganasan di institusiPondok. Atauinstitusi yang dikaitkandengan orang Islam dan Muslim.
2.Mengapasesetengahinstitusi-institusiinijugatelahdigunakansebagaisenjatabersembunyitersembunyiataumemupukkonsepkeganasanterhadapkerajaan.
Kedua-duaisu-isusukaruntukmenafikanhakikat.Dan perlumencaripenyelesaianbersamabagisemuapihak.MemandangkanbahawabergelungPenerbanganditandatanganipenggabungansekolahagama Islam, limawilayahselatan. Pergerakanitudianggapmempunyaikeberanianuntukmempertahankannya.
Tetapijikaiaadalahsebagaipengerusisyarikat. Mestimempunyaiukurankawalankesekolah di sekolah-sekolah yang bergabungdenganInstitutibadatKanak-kanakdaripadausahakumpulanpembiakan.Kepadasekolah-sekolah agama telahditerimaolehsemuapihak.Agensi-agensipentingkerajaanbersediauntukbekerjasama.Tetapisebelumandamenjangkauuntukmembantu orang lain. Tanya dirianda yang beranimembukaaltruismesekolahitu.Anonymous bukansenjamisterisepertidiaatautidak?
"Sekolah-sekolah agama Islam Yang mempunyaikeahlianlebihdaripada300 teaterdenganbeberapasekolah-sekolah di kawasan yang terlibatdalamperlindunganatauangkatsekumpulanpemberontakbenar. Iaperludifahamibahawainiadalahhanyasebahagiankecil, "kenyataanini. “EncikKhoddareBinsen” Bersetujubahawafizikal.Dan penggunaan di atasadalahsekepingutamabukti yang tidakperlumembuangmasadenganalasanlagi.ApabilaPresiden Persekutuan sekolah-sekolah agama Islam, limawilayahselatan. Dijaminberhujahbahawasekolah-sekolah agama Islam.Bergabungdenganpergerakan yang sebenar.
EncikKhoddareBinsenDisebut "Pengganastidakbercakapsia-siabahawasekolahswastamempunyaimaklumatuntukmereka. Sayaakanmengambilpenghantaran. Andatidakperludisertakan.Atauserangan, anak-anakkitamenakutkan orang membencipencerobohankedalamtempatibadatmereka. "
Kerajaantidakadalah orang yang menciptanodakepadainstitusi agama perkara yang andabenar-benarmemintasayabahawapergerakanPondok.Dan sekolah-sekolah Islam swastapembiakan.digunakansebagaipersembunyiantersembunyisenjata. Juga, beberapasumber yang digunakandalampembuatanbahanletupan, atauandatidakmempunyaimaklumatterperincilagi !!
 ContohPondok Closed membatalkanlesenuntukmengendalikansuatumubalighinstitusiswasta.Sejakserbuanitu, pegawai-pegawaididapatipengeluarbahanletupan.Pondokdaninstitusisebagaitempatperlindungan.Terdapatgengjenayahkekerasandalam 2 pokokdenganberlainan jihad sainssekolah.AtauPondok Jihad Daerah, Yaring Wilayah Pattani. Bandar Pomeranian danPondokAtauLaman Web Universiti Islam Narathiwat.
Kemudian AMLO., DiselesaikanuntukmerebutUniversiti Islam buatsementarawaktu. Olehkeranalokasisekolahsebagaimenajakeganasan.Alatdaripadapondokharta Jihad Sekolah Daerah, YaringWilayah Pattani.Jumlahkawasan 14 hektarbernilai 600,000 baht siasatanseterusnyamendapatitempat yang menyokongpemberontakanpengganas.Idea iniadalahuntukmemupuk.LatihantenteradansenjataKepadakuasa-kuasapemberontakan di tigawilayahsempadanselatan.IaadalahsebuahhartanahasasmengenaiJenayahAkta. R. I. Akta Anti Pengubahan Wang 2542.
9 Januari2558, pihakberkuasamenyerbusebuahrumahmengurung. kawasansekolah IslamRumah.NomsaiDistrict.LuboyiraiDaerah.MayoWilayah.Pattani. Mencubapegawai Little Kelembutanuntukmengelakkanmenggunakankeganasan.AdakahdipujukolehkakitangannyaPemimpin agama tempatanPemiliktidakmasukakaldansekolahdarimasakemasa, terdapatlebih 9 jam untukmenyerahkankepadapihakberkuasahanya 3 orang sayameninggalkanrumahuntukmenolaksengitdiumumkan.Denganbomtangandanmelepaskantembakankearahpegawai.Kemudian, dalamkeduaperlanggaran, walaupun.PihakberkuasatidakmahumelakukanSelepasakhir pistol apabilapegawaiitumempunyaiuntukmemeriksabahawapuncakematianganas 3 adalahEncik Ma Rudinkesihatanmatamelaluicabang.Ketuakompiwarandalam.Simple jumlahJenayah 5 menunjukkan, Encikpatakeldaimenendangmelalui.organisasi. Tahapoperasiwaran.banyak 3 caradanEncikMahamadsaberiDalohkepalapengganas di tahaptinggiadalahtemanEncikBadruddinChikwaeAnakpemilikpondokYuaislamWithayaTetapiterdapatjuga 2 orang jenayahdalamhuru-hara di pertempuranitudapatmelarikandiri.
18 Februari 2558 untukmenyertaikomunitiOperasiKhas.Telahdimaklumkanoleh orang yang baik di kawasanitu yang Encik Abdullah bolehmenyebabkanserius, malahmereka yang beroperasi di kawasanitu Yang. Daerah Yaring,WilayahPattani. Dan orang yang ditangkap.KodKanunTatacaraJenayahTelahmengambilperlindungan di tempatperlindungan, pendidikanPono di Hong Lok Ta-U Blue Mid UdineseKhalifahitu.(Pondok Elephant Gate) yang terletak di kawasanituRumah.Aho 5 District.Sadawa Daerah. Yarangwilayah.Pattani.
Keputusanpihakberkuasamemantaumerampassenjataapi AK-102 adalahsilindernombor 2 danperanti lain. Beberapaperkaratermasuklipatanlarassenapangdipasang 1 set, kamerabertujuan pistol 1 set, pegawaitopi EOD, wayar, 1 roll kira-kira 800 meter, Kelewatan Switching (peranti yang 2) dankira-kira 0.5 kg urea.
serupadenganmenggunakanbahanletupan. dan
Memupuksejarahtanggapanmemutarbelitkan.EkorandaripadagelombangcintaPatani.Herotandalamsekolah-sekolah agama Islam.Ataupondokbencibaik Islam kepadapegawaikerajaannegeri.danBuddha masihlagidijalankan. Institusipendidikan, seperticampakPondok Lama empangan Marine Neuilly-MuharraqRumah.Suansik(Rumah.yorRumah.Balahtea) District.BagosatoDaerah.RageaWilayah.Narathiwatmesejmenulissesuatu di pen di atasmeja di dalamkelas, doa, mesej yang mengatakan "IaadalahPahlawan Sky kini, Kufahkini, RKK, sayasukainipergiketunggulkinitahuncahaya".
Terdapatjugasebuahlembaga di hadapanJabatanBahasaInggeris Guru Yayasan.District.SatengDaerah.MuangWilayah.Yalaplat A dilampirkanuntukmenyerangpegawai-pegawaikerajaan. Perludiperhatikanbahawasebabnyakitaperluberpegangkepada plat.BolehdibuatbahawaBahasaInggerisakanmenjadisubjekmelampirkan label. Ataumungkintidakberani main-main denganpelekatmenyerangpihaksekolahkeranakonspirasi.
Kerajaan Thailand tidakpernahmemandanginstitusi agama dalamjumlahnegatif.Sekolahiniadalahbesar, kualiti yang bolehditerimaolehkebanyakan orang, iadilihat.
TidakdikekangolehEncikKhoddareBinsenpembangkitaninstitusi agama menyumbangbanyakkepadasaudara-PataniMelayu. Dari segikepercayaan, ternyatabahawaiamenghasutrakyat di negeri-negeri yang menggunakantenaga yang berlebihan. Dan mengarahkanbahawaserangankeatas Islam yang suci.
Semua yang EncikKhoddareBinsenPengerusi Persekutuan sekolah-sekolah agama Islam, limawilayahselatan. Wawancaraeksklusif "IssaraBerita" (Media berita yang beratsebelahkumpulanpenyokongpergerakan) inimenunjukkandenganjelasdalamkedudukannyauntukmelindungisekolah di bawahGabungan"Sekolah-sekolah Agama yang tidakmenyingkirkansaya !!!", makanegarainiakanterusmenyelesaikanmasalah di bawahapi, namun. Iniadalahwawasanpersekutuanitu.Untukmenjagakepentinganmerekasendiri di tengah-tengah.Tidakmemikirkanpenyelesaian yang holistikkepadasekolah-sekolah agama, yang sebahagianbesaradalahsekolah yang baik ....seorangygkurang ajar inisatuikanmati di bakul ... ibubapa, adik-beradik, ibubapa yang meninggalkananak-anakmereka di masadepanPondok. skandalDatanguntukberfikiritu ... baik, yang membezakankanak-kanakituterdedahkepadakemungkinansasarandalaminkubator di institusi agama .. Untukmenjadiahlimenyebabkanseriusatautidak? .....

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น