4/25/2558

Memalukan Permas,Pengakuan pengacau pengeboman Muang Nara

Memalukan Permas,Pengakuan pengacau pengeboman Muang Nara
Acara ini telah diadakan pada 20 Februari, 2015. jenayah kegnasan telah memohon pengeboman di kawasan Bangnak Daerah.Maung Wilayah.Narathiwat kawasan jalanNakhon sebanyak 3 tempat daripada tindakan itu telah menyebabkan kerugian kerosakan yang luas dan mempunyai kesan ke atas kehidupan dan harta orang yang tidak bersalah adalah banyak.
                Dari bom 3 tempatJika 1tempat kumpulan boleh menyebabkan pitching letupan yang teruk dibuang dalam kedai Tonthon Mujurlah, bom tidak bekerja Jikadua Telah berusaha bom disembunyikan dalam trak pikap kecil. Mitsubishi Strada. Hadapan restoran, karaoke Dodo Akibatnya, pegawai-pegawai dua anggota tentera cedera.Dan 15 orang cedera.Manakala letakkan tempat 3penjenayah Telah memohon bom yang disembunyikan dalam motosikal Honda Wave S 125 kelabu - hitam. Hadapan restoran Tick. Pegawai EOD tetapi bolih  menyelamatkan.
                Pada 2 April  2015. Agensi-agensi keselamatan di Wilayah Narathiwat. Upacara dihadiri pihak ketiga untuk mengesan penangkapan dan amalan undang-undang untuk mengesyaki pengeboman kawasan jalan Nakhon Daerah.Maung Wilayah.Narathiwat 4 matlamat, iaitu 1)Kawasan kediaman bertentangan hospital Narathiwat  2)Kawasan asrama Kampong Tagogh. 3)Kolej kawasan asramadan 4)Asrama pelajar Alley.Narakun.
                Prestasi berkuasa menahan 11 orang yang disyaki 4  orang pelajar dan pada 3 April  2015telah menahankan 2 suspek tambahan mempunyai kawalan ke atas jumlah kakitangan daripada 13 orang. Oleh undang-undang mempertahankan diritahun 2014. Hantar semua orang yang disyaki untuk disoal siasat lanjutan pemprosesan mereka yang bertanggungjawab akan dihukum mengikut undang-undang.
Sebaik sahaja berita serbuan asrama kakitangan untuk menangkap suspek berikut pengeboman di Narathiwat telah merebak keluar dalam drop-sisi gerakan BRN ialah tekanan kepada pihak berkuasa dengan serta-merta
                Pada 3 April 2015 kumpulan Permas telah mengeluarkan kenyataan hal pelanggaran hak asasi manusia dan ancaman pelajara remaja mendakwa berikutan penahanan pegawai dan mematuhi undang-undang aktivis kawasan asrama termasuk pelajar, penahanan remaja berlaku beberapa kali di Selatan telah juga mendapati bahawa sejumlah besar pelanggaran hak asasi manusia sepanjang tempoh 11 tahun Dengan tuntutan 5 soalan dengan kata-kata 1)Pembebasan serta-merta semua pelajar dan stop mengganggu belia 2)Kerajaan Thailand untuk memansuhkan undang-undang tentera digubal di Patani, yang mempunyai sejumlah besar pencabulan hak asasi manusia 3)Pembebasan semua pelajar Dan untuk menamatkan ancaman individu dan keluarga mereka 4)Tentera menghormati semua keadaan hak asasi manusia yang dijamin oleh undang-undang Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu 5)Pertimbangan Tentera Batal Dekri darurat berkenaan dalam 10 tahun kami di wilayah selatan. Kerana ada kalanya undang-undang yang digunakan untuk keseluruhan.
Pergerakan itu telah datang lagi seperti Encik Kasturi Makota Ketua PULO dituduh pegawai pelajar adalah tidak berasas,Encik Muhammadsawfi Asae Penolong Penyelaras Permas pelajar dengan Universiti kenyataan bersama dengan pembatalan Ramkomhang undang-undang tentera dan siaran segera semua pelajar, Ayutthaya Islam Pelajar Rangkaian (Ayutthaya Islam Pelajar Rangkaian) rakan-rakan kita berkumpul untuk menandatangani pelepasan itu "Percuma Patani Pelajar" Kemerdekaan Pelajar kembali Berhenti mengganggu Pelajar Keamanan kepada Patani Dan juga pelajar. Pattani mengeluarkan kenyataan menentang pencabulan hak asasi manusia dan ancaman kepada aktiviti-aktiviti pelajar.
                Pengakuan oleh organisasi yang berlaku untuk menjadi satu usaha kumpulan Permas untuk membangkitkan dalam rangkaian sosial dalam talian. Mereka diselaraskan dengan institusi pelajar untuk bergerak dalam arah yang sama, memberikan tekanan kepada prestasi pegawai-pegawai awam. Terdapat percubaan untuk memansuhkan penggunaan undang-undang khas di Selatan.
Pihak berkuasa telah mengambil seramai 13 suspek telah dibawa ke dalam proses soal siasat dan untuk melepaskan mereka yang tidak mempunyai sambungan pulang segera 5 orang akibatnya, pencipta untuk bertanya orang itu menafikan pernah dijemput untuk menyertai sebagai ahli. pengganasdan tidak pernah melalui tindakan langkah Perasmian (bersumpah) dan tidak mencari punca pengeboman di Narathiwat pada mana-mana cara. Sebagai suspek telah ditahan untuk disoal siasat bagi memaksimumkan jumlah 8 orang
                Kumpulan rangkaian Permas termasuk pelajar yang telah mengambil tuntutan gerakan bahawa pencabulan hak asasi manusia dan ancaman kepada aktiviti-aktiviti pelajar, dan juga sebagai satu usaha untuk menghapuskan penggunaan undang-undang khas di wilayah-wilayah.selatan Pengakuan orang yang ditangkap bahawa tindakan pegawai itu dibenarkan atau tidak !! Bagaimana dan apa yang media telah dipanggil dengan betul dalam membantu pesalah.
Soalan Encik Aumree Wanmat telah membuat pengakuan bahawa beliau telah dipujuk untuk menyertai pergerakan itu, kira-kira pertengahan Januari 2015 elah mendengar sejarah negeri Pattani daripada Encik Sulkipli Maksak tetapi belum mengangkat sumpah (bersumpah) dan lagi dengan syarat bahawa mereka telah terlibat dalam pengeboman di jalan Nakhon Bangnak Daerah.Maung Wilayah Narathiwat. Para peserta diiktiraf punca Encik Sulkipli Maksak ini adalah perintah (Untuk melepaskan diri), Encik Ridduan Sulong (Motosikal Kepimpinan disembunyikan bahan letupan ke dalam nasib malang Dibawa), Encik Ismael Chiksoh Seperti yang dipersetujui dengan pandangan sendiri untuk Encik Ridduan Sulong penunggang motosikal disembunyikan bahan letupan ke jalan Nakhon.
Encik Ridduan Sulong mengaku bahawa diri pernah untuk mengangkat sumpah (bersumpah) daripada Encik Abdulloh Tatenalaha (loh) yang meninggal dunia Diri mereka melalui latihan asas. Tetapi tidak di muka bumi penafian tidak bersekutu dengan mana-mana kejadian lain pada masa lalu tetapi yang terlibat dalam jenayah itu dan mencari bom di Narathiwat pada 20 Februari 2015.
Encik Ridduan Sulong Juga lagi mengaku kepada para peserta bahawa mereka telah merancang untuk laluan sasaran keganasan. Dan diberikan kepada kumpulan kawalan yang diketuai operasi di kawasan sasaran Ia telah diarahkan oleh Encik Tohae (Tidak diketahui Nama - benar) navigasi ke menyelaras dan menyediakan kereta penyimpanan / motosikal tersembunyi letupan tersembunyi dalam persediaan 2 motosikalnya.
                Sebagai kawalan, penyebab bersama kereta Mitsubishi Strada di Perak. Motosikal Honda Wave Hitam - Merah bahan letupan tersembunyi dan kemudian Untuk menginap tersembunyi sebelum melaku tindakkan Dan menyelaras jejak audit untuk menjalankan amalan di hadapan sebelum mengambil kereta / motosikal untuk menyebabkan tempat-tempat yang dinyatakan lembaga Pengarah telah menetapkan bom diletupkan dengan pemasa pada kira-kira 10 minit Encik RidduanSulong  juga menggunakan telefon untuk bercakap dengan orang yang terlibat dalam usaha untuk menyebabkan banyak lagi.
                Encik Ridduan Sulong adalah seorang yang menyelia operasi pengeboman jalan Nakhon District.Bangnak Daerah.Maung Wilayah.Narathiwat melalui telefon bimbit dari peringkat perancangan.Kereta - motosikal untuk pengendali bahan letupan tersembunyi. Dan tarikh kejadian itu telah dibawa masuk ke kawasan yang dinyatakan ,Encik Aumree Wanmat apakah siri letupan bom yang menyebabkan. Ia mengambil kereta utama - motosikal dipasang alat letupan.Saya dipesan dari Encik Ridduan Sulong bahawa jalan dan Bersedia Untuk navigasi ke tempat punca pertemuan.
                Encik Ismail Chiksoh hidangan seperti yang mendahului membaling letupan menunggu berhampiran jenayah. Ia akan menunggu arahan daripada Encik Ridduan Sulong perkara kedua yang pecah terbuka Zurich telah ditetapkan pada kira-kira 10 minit untuk melakukan kemudian Encik Ismail Chiksoh telah menerima pakai satu siri tindakan letupan dari Pattani, membuang ia di tempat yang dinyatakan. Selepas operasinya itu selesai, yang tersebar di luar kawasan itu.Dan mematikan telefon bimbit.
                Ini adalah pengakuan dari mulut orang-orang yang telah bersembunyi di asrama pelajar.Ini adalah kumpulan individu Rangkaian Permas dan pertubuhan pelajar, termasuk orang ramai pemimpin PULO menuduh pihak berkuasa untuk melindungi pencabulan hak asasi manusia.Ia juga penting untuk menunjukkan yang mengancam aktiviti pelajar.
                Sukar dipercayai bahawa ini adalah satu aktiviti pelajar tunggal di bandar rumah letupan bom. Kerosakan kepada nyawa dan harta orang yang tidak bersalah  Penangkapan13 orang yang disyaki mempunyai keadaan yang pelbagai tuntutan. Yang merebut peluang daripada kesilapan sektor awam, kesilapan dan eksploitasi yang lain. Mereka bertindak terhadap apa yang kumpulan mereka mahu. Mencapai kuasa tertinggi untuk berunding kepentingan diri secara unilateral.
Kumpulan Permas, termasuk kumpulan-kumpulan masyarakat sivil, beberapa kumpulan yang dikaitkan dengan gerakan BRN jelas bertindak sebagai lawan kepada kerajaan sepanjang masa. Tidak setuju dengan prestasi pegawai-pegawai awam.Saya bersetuju dengan keseriusan jenayah fatoni yang kini bergerak keluar untuk mendorong kenyataan berunsur hasutan yang berterusan.Untuk mengurangkan peranan kerajaan.Pihak berkuasa telah ditangkap dan memantau pematuhan dengan undang-undang mengenai orang-orang yang melakukan jenayah hampir setiap masa.Pelajar-pelajar ini sering dilihat sebagai melanggar hak asasi manusia.

                Penulis berharap pembaca akan memahami peranan terhadap tanggungjawab pegawai awam untuk mengesan suspek yang ditangkap dalam proses soal siasat. Telah dihapuskan, dan di bawah undang-undang sebab dan akibat. Yang telah mengumpul bukti dan hubungan yang jelas ke trek sebelum ditangkap. Penting dalam pengakuan ini pada bibir orang yang menyebabkan masalah di Narathiwat pengeboman pada 20 Februari, 2015 Dianggap paling Dan ingin orang ramai menggunakan maklumat dalam dadah. Saya berat apa yang saya percaya tidak percaya, jangan biarkan mana-mana kumpulan atau organisasi untuk memimpin. Untuk memecahkan aliran apa yang betul. Jangan jatuh untuk alat-alat yang mereka gunakan dalam serangan terhadap rakyat yang tidak bersalah ke sia-sia ...

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น