8/30/2561

Strategi melawan oleh kumpulan BRN…

"Imron"
          Masalah kerusuhan di Wilayah Sempadan Selatan yang berlaku lama dan yang tidak berakhirnya. ia mesti mengakui bahawa setengah daripada sebabnya kerana kumpulan kemerdekaan telah menciptakan generasi yang baru untuk menggantikan orang tua yang berakhir kawajipan pertempuran  dengan memupuk konsep dan menyelewengkan sejarah dan ada garis panduan yang jelas dalam perjuangan akan negara Thailand. Carta di bawah adalah pertempuran oleh BRN yang menanamkan konsep dan mengisytiharkan kedudukan Islam dan ahli perlu menjadi orang Melayu yang beridea-idea progresif  dengan menghasutkan untuk menyebabkan lebih banyak keganasan dengan tiap-tiap tahap perpaduan didalam mengawalkan anggota dengan sendiri.

Kedudukkan Islam.
Kedudukkan Islam adalah pendirian BRN didalam berjuang yang terdiri daripada dua subjek utama yaitu
              1. Darul Harbi artinya Pattani adalah sebuah negara yang mesti mengusirkan penjajah untuk keluar daripada tanahnya.
          2. Islam Nusantara artinya bertempuran untuk membawa Patani ke Islam NusantaraIa artinya sebuah negara di Asia Tenggara yang beragama Islam dan diperintah dengan syariah islamiah.

Orang-orang yang berjuang perlu menjadi orang Melayu Patani.

Orang-orang yang berjuang perlu menjadi orang Melayu Patani. Orang Melayu Patani memerlukan 5 (NO) akan orang Siam yaitu
          1. NO INFORMATION
          Tidak menerimakan akan media atau berita daripada  kerajaan atau pegawai kerajaan Thailand. Tidak menerima dan tidak bersetuju dan terhadap akan pelbagai jenis berita daripada kerajaan Thailand.
          2. NO COMPROMISE
          Tidak mengampun dan tidak mendamai dan tidak berjanji dan tidak berunding dan tidak berkompromi dan tidak mahu untuk berlaku berunding.
3. NO ASSIMILATE
Tidak boleh bersekedudukan dan tidak berharmoni budaya dan tidak berkompromi dengan Siam yang mencubakan ia untuk memusnahkan bangsa Melayu dan agama Islam.
4. NO AUTONOMY
Tidak boleh menjadi wilayah khas kerana wilayah khas bukan matlamat pertempuran korporat dan BRN mempunyai satu-satunya matlamat yaitu "kemerdekaan".
5. NO PALIAMENT
Tidak menerimakan undang-undang Thailand kerana adalah ia undang-undang orang Siam dan orang Buddha Thailand yang tidak boleh terpakai  kepada orang Melayu dan orang Islam.

Pemikiran yang progresif.
"Pemikiran yang progresif" yaitu pertempuran orang Melayu Islam Patani dan berjuang di bawah bimbingan BRN dan terimakan akan pendekatan revolusi BRN dengan sepenuhnya artinya tidak menerimakan perundingan dan perdamaian.
Mewujudkan keganasan dan lakukan dia lebih banyak lagi.
Mewujudkan keganasan dan lakukan dia lebih banyak lagi. mesti ia berbuat demikian itu sehingga mencapaikan matlamat yaitu Merdeka sahaja. dan pada mewujudkan keganasan itu hendaklah bertindakkan akan 3 gol yaitu
             1. sasaran yang lemah. Hendaklah dibuatkan dia dengan serta-merta. seperti tentera  atau polis atau sukarelawan mengekalkan wilayah atau tentera hitam atau pegawai negeri yang pulang tanpa berhati-hati  atau kawat berita atau munafik didalam kampung. Semua ahli BRN mesti bertanggungjawab untuk menyelia dan melaporkan kepada ahli RKK dengan segera untuk menyingkirkan dia.
              2. Matlamat yang kuat. mesti dilakukan pula untuk memperlihatkan potensi bagi orang ramai untuk menerima ia bahawa kita mengatasi atas kerajaan untuk orang ramai mempercayakan akan kumpulan BRN lebih daripada kerajaan Thailand. Sasaran yang kuat yaitu tentera dan polis dan sukarelawan mengekalkan wilayah dan pegawai peronda yang bertugas sebagai berkumpulan atau yang sedang melaksanakan tugas di pangkalannya.
     3. Matlamat Strategik. Yaitu apabila dilaksanakan dia ia menyebabkan ketidakpercayaan akan Kerajaan Thailand atau tidak beryakin oleh orang ramai akan kuasa Kerajaan Thailand. Dan apa yang apabila dilakukan dia adalah berkesan yang buruk yang meluas sama ada ia di kawasan dan di luar kawasan wilayah sempadan selatan dan di skala global. Matlamat strategik seperti guru dan bikhu dan kuil dan sekolah dan orang Buddha dan orang yang tinggal di kawasan bandar dan di kawasan masyarakat atau memusnahkan sumber ekonomi yang penting.

Perpaduan di semua peringkat.

1.      Perpaduan dalam amalan.
2.      Perpaduan dalam mendorongkan Korporat.
3.      Perpaduan dalam penggunaan taktikal.
Setiap anggota BRN mempunyai kebebasan yang penuh didalam bertindakan sama ada ia di  segi amalan dan mendorongkan Korporat sama ada ia di pertubuhan pemimpin dan di pertubuhan massa dan di pertubuhan ketenteraan dan pada setiap amalan taktikal maka akan mempunyai perpaduan didalam bertindakan ia  tetapi mestilah beramalkan dibawah rangka kerja dan proses yang didorongkan oleh kumpulan BRN sehingga bercapai matlamat yaitu merdeka sahaja.
Dari butiran di atas, ditunjukkan ia bahawa BRN telah menetapkan rangka kerja untuk berperang. Titik utama yaitu menyelewengkan dan menanamkan idea yang salah kepada kanak-kanak dan belia yang menjadi generasi yang baru yang membangkitkan untuk berganti daripada orang tua dan memasangkan kuasa pemikiran dan menghasutkan keadaan sejarah bagi anggota perikatan untuk menjadi syarat untuk berperang akan pegawai kerajaan.
Terdapat beberapa baris teks yang tidak menerimakan rundingan dan kompromi dengan kerajaan Thailand walaupun kerajaan Thailand yang dipimpinkan oleh Perdana Menteri semasa yang ia memberi penting kepada rundingan damai di sempadan selatan dengan membukakan pentas bercakap kepada kumpulan yang berpandangan yang berbeza dari kerajaan untuk menggantikan daripada menggunakan kekuatan didalam membuat keganasan yang bukan hasil yang baik bagi organisasinya dan orang-orang di kawasan dan juga berimpak keseluruhan terhadap ekonomi di kawasan yang mengakibatkan kelembapan pelaburan perniagaan.
Pada masa yang akan datang, Jika BRN teruskan berjuang dengan cara yang ganas dan memupukkan cita-cita untuk orang muda maka ia akan menjadikan kawasan ini sebagai kawasan yang menghilangkan peluang didalam pembangunan hampir pada setiap aspek. Terutamanya pada pembangunan kualiti hidup bagi kanak-kanak. Pada masa kini, Kerajaan dan pegawai kerajaan mempunyai usaha dan berdedikasi untuk bantuan dengan berterusan. Oleh itu, kerjasama rakyat dengan pegawai kerajaan adalah perkara yang penting kerana akan menjadikan perjuangan BRN bertamatkan dia dengan kekal.


…………………………………………….

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น