2/06/2559

Fakta kes sivil,melucuthakan tanah Sekolah Jihad Wittaya menjadi harta milik Negara.



Fakta kes sivil,melucuthakan tanah Sekolah Jihad Wittaya menjadi harta milik Negara.
‘Lom Tai Sai Buri’
          Kes pada 15 Dis 58 B. Mahkamah Sivil, Jalan Ratchadapisek, Penghakiman dalam kes nombor hitam F. 26/2556 B. Pendakwa Pejabat Kes Khas 3, Pejabat Peguam Negara sebagai penpetisyen kepada harta yang di bawah surat sijil (N.S. 3), No. 699, Tempat 4,Mukim Taluk Kapur,Daerah Jaring,Wilayah Pattani, Bidang 14 rai 1 ngan 42 wah, Penilaian 591,090 baht bagi milik Dullah Wan Mad Nur bekas Mudir Sekolah Jihad Wittaya atau Pondok Jihad Wittaya dan puak yang ia menjadi tempat terletak Sekolah Jihad Wittaya kepada menjadi harta milik Negara menurut Akta Pencegahan dan Pengubahan Wang Haram 2542 B, kerana menjadi harta yang menyokong tindakan keganasan.
Latar Belakang.
          Sekolah Jihad Wittaya di pekik daripada mempersoalkan suspek bahawa menjadi tempat  yang terlatih untuk berperang pada tahun 2546 B, Sebelum memasuki rompakan senjata api  di Camp Pi-Leng, Batalion Pembangunan 4 Narathiwat. Daripada pegawai-pegawai menangkap Mad Juri Nik Wan dan Mad Sukri Sain yang Kedua-duanya mengaku bahawa sebagai pihak kumpulan komando penyamun BRN dengan pada awal tahun 2545 B, kedua - duanya telah dihantar  ke latihan kursus komando atau pasukan pertempuran kecil (RKK) di Sekolah Jihad Wittaya dengan ada Ismail atau Cik Il Mad Sain penkawalan latihan dan Dullah Wan Mad Nur atau Pa Su Lah Mudir Sekolah Jihad Wittaya dengan mengambil masa 28 hari untuk latihan. kebanyakan latihan digunakan hutan kelapa di belakang Sekolah Jihad Wittaya menjadi tempat latihan dan melatihkan pada waktu malam. kemudian tentera dan polis telah bekerjasama pemeriksaan Sekolah Jihad Wittaya mereka mendapati talian kuasa dan paip PVC dan dynamometer dan dokumen rancangan revolusi 7 langkah di lubang sisa yang mengandungi didalam balang plastic dan dikebumikannya dan dokumen merevolusikan 7 langkah tersebut adalah dokumen  Bahasa Melayu yang cerita tentang sejarah Pattani. Daripada pelbagai bukti dari pemeriksaan Sekolah Jihad Wittaya dan yang berdecit daripada RKK gabenor telah mengarahkan penutupan Sekolah Jihad Wittaya pada 19 Mei 2549 B, hingga sekarang.
Pertempuran undang-undang.
     Selepas Sekolah Jihad Wittaya telah ditutup oleh kerajaan. Pendakwaan semua yang terlibat dengan proses mengikut undang-undang. Dan dalam memfailkan atas tanah Sekolah Jihad Wittaya menjadi harta milik negara telah beramalan menurut Akta Pencegahan dan Pengubahan Wang Haram 2542 B, kerana menjadi harta yang menyokong tindakan keganasan yang telah ada Pendakwa Bahagian Pejabat Kes Khas 3, Pejabat Peguam Negara sebagai penpetisyen dan ada pemilik tanah Sekolah Jihad Wittaya lima orang yaitu Jawahir Wan Mad Nur dan Faridah Cik Mad dan Hamiah Salih Man dan Adnan Cik Hasan dan Abdullah Cik Hasan pembangkang. Dan pempetisyen berhujah bahawa Mudir Sekolah berkelakuan sokongan pemberontak di Wilayah Sempadan Selatan dan pihak berkuasa telah menangkap Mad Juri Nik Wan dan Mad Sukri Sain sebagai penkeganasan dan Kedua-duanya mengakui bahawa menjadi kumpulan komando penyamun BRN, yang dihantar ke latihan kursus komando atau pasukan pertempuran kecil(RKK) di Sekolah Jihad Wittaya dengan ada Ismail atau Cik Il Mad Sain penkawalan latihan dan Dullah Wan Mad Nur atau Pa Su Lah Mudir Sekolah Jihad Wittaya. Dan pada masa itu Balai Polis Jaring, Wilayah Pattani telah prosiding jenayah 8/2551 B,keadaan berlakukan pada 4 Jan 47 B, berturut-turut 4 Jan 51 B,di Mukim Jembu dan Bang Pu dan Taluk Kapur, Daerah Jaring, Wilayah Pattani terlibat yang dituduh 36 orang kes bersama - sama keganasan dan mafia dan sarang penyamun dan Dullah Wan Mad Nur atau Pa Su Lah Mudir Sekolah Jihad Wittaya telah didakwa oleh Jabatan Siasatan Khas atas kesalahan pemberontak bersama-sama dan keganasan dan mafia dan sarang penyamun juga. Kemudian, telah memantau urusniaga dan asset Dullah Wan Mad Nur dan puak menurut Akta Pencegahan dan Pengubahan Wang Haram 2542 B, Terdapat konsensus bahawa tanah sebanyak 14 rai 1 ngan 42 wah yang menjadi tempat terletak Sekolah Jihad Wittaya aset-aset yang berkaitan dengan keganasan di bawah Kanun Jenayah sebagai kesalahan asas di bawah seksyen 3 (8) menurut Akta Pencegahan dan Pengubahan Wang Haram 2542 B.
Perjuangan pembangkang.
          Lima pembangkang telah bantahan bahawa tanah itu menjadi harta milik Barahim bapa dengan mewarisi Sekolah Jihad Wittaya, yang terbuka pengajaran pengajian Islam dan am dan lima pembangkang mempunyai pekerjaan halal yang tidak sekali-kali terlibat atau dituduh melakukan sesuatu jenayah atau kesalahan asas menurut Akta Pencegahan dan Pengubahan Wang Haram 2542 B,seperti yang di dakwakan dan Sekolah terletak di sebelah jalan raya dan kawasan masyarakat dan pempetisyen penganiayaan lima pembangkang dan lima pembangkang  tidak dikenali dan tidak berkaitan dengan mana-mana orang yang dituduh sebagai pesalah dan tanah Sekolah Jihad Wittaya Bukanlah milik Dullah bekas Mudir.
Keputusan mahkamah.
          penpetisyen telah menyaksikan beberapa individu yang berkata konsisten tentang kejurulatihan dan langkah latihan dan taktikal latihan dan penyelia latihan dan tempat digunakan dalam latihan dan pensaksi pihak pempetisyen sebagai pihak berkuasa dalam siasatan dan mencari berita, Jika tiada data yang mencukupi maka tidak ada sebab untuk memeriksa dan bahan bukti daripada memeriksa dan lubang peluru dan talian kuasa dan alat - alat letupan dan rancangan revolusi 7 langkah dan lain – lainnya dan rekod pemeriksaan dan yang membawa ke tempat kejadian oleh Mad Juri dan ungkapan persoalan dan prosiding terhadap Dullah dan puak dan semua lima pembangkang tiada ada saksi untuk berhujah yang menunjukkan sebaliknya.
Perintah mahkamah sivil.
          Jadi hakikat bahawa kita mendengar bahawa Sekolah Jihad Wittaya kena kumpulan pengganas atau pemberontak sebagai tempat untuk menyokong kesalahan keganasan. Sekolah Jihad Wittaya harta yang terlibat dalam kesalahan di bawah Akta Pencegahan dan Pengubahan Wang Haram 2542 B, yang Mahkamah boleh memerintahkan supaya harta itu menjadi harta milik negara tanpa mempertimbangkan orang itu memiliki atau yang terlibat dengan harta itu menjadi yang bersalah atau tidak.
.......................................................

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น