3/05/2562

Mendedahkan akan identiti yang sebenar bagi seorang guru yang baik yang bernama "Nuriyah Pak Li".



Nuriyah Pak Li, Guru Tatadika, yang kelihatan jelas ( yang kelihatan sebagai seorang yang tidak bersalah) yang suaminya adalah salah seorang daripada penkeganasan yang menyebabkan letupan akan patung duyung di Pantai Samila yang menjadi berita yang hebah pada masa lalu, untuk menghancurkan ekonomi, tetapi hasilnya diterbalikkan kerana pelancong yang banyak berduyun-duyun untuk melawatkan dia. Tetapi siapakah yang bertabir di belakangnya(Nuriah)? Dan kenapa pegawai untuk membawan dia ke proses persoalan dan menahankan dia selama 26 hari?

Selain daripada hubungannya dengan suaminya maka dia berada didalam barisan yang bersatu di pihak kumpulan wanita yang bernama “Kumpulan Ibu”, Kedudukannya Jabatan Kewangan, yang bertanggungjawab untuk menyokongkan kumpulan suaminya. Apabila pegawai memeriksakan laluan kewangannya maka terkejut ia apabila mendapati ia akan bahawasanya ibunya dan kakaknya dan ibu saudaranya berada didalam Kumpulan Ibu ini juga. Maka berkata dengan mudah, Keluarga ini adalah geng barisan yang bersatu dengan kumpulan kemerdekaan. 

Dan kenapa ... seorang guru Tadika ini tidak meninggalkan daripada menjadi barisan yang bersatu, Walaupun diketahuinya akan bahawasanya pegawai itu sentiasa memerhatikan dia, ini kerana memasuki ia akan "upacara sumpah". Dan siapakah yang membujukkan dia dan membuat upacara sumpah bagi semua wanita yang menjadi barisan yang bersatu di kawasan itu? Siapakah orang ini? ... 

dan telah menyiasatkan oleh pegawai dan telah diketahuinya akan bahawasanya orang ini adalah Muhammad Arifin Doni, Imam Masjid Nurul Islam dan mendapat berita yang baru-baru ini akan bahawasanya seorang imam yang tersebut itu kena dijemputkan ke dalam proses persoalan juga. dan inilah mengapa pihak berkuasa mesti menjemputkan guru Tadika yang hatinya tidak bersepadan dengan mulut dan yang lemah ini untuk bertanya soalan..


………………………

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น